OCI ACTIU I FORMATIU
OCI ACTIU I FORMATIU
El departament d’Educació Física organitza per quint curs consecutiu activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai.
L’assistència de l’alumnat a les intal.lacions esportives augmenta, els conflictes entre els adolescents disminueixen en nombre i intensitat i les relacions interpersonals entre elles i ells milloren. Fomentar la cultura esportiva inclusiva i cooperativa juga un paper fonamental en l’educació integral del nostre alumnat.
Els objectius que ens proposem són:
-Organitzar activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai per a millorar la convivència del nostre IES amb la col.laboració de l’alumnat, acceptant les normes establides pel grup.
-Oferir a l’alumnat activitats motivants creant un espai de interacció entre l’alumnat de diferents nivells educatius.
-Promoure la participación de les xiques en les diferents activitats físicoesportives organitzades per a este curs.
-Respecte al medi on juguen, tenint cura i mantenint un espai net.
-Potenciar aquestos valors educatius: Respecte, Companyerisme, Treball en equip, Tolerància i Responsabilitat.
Des del departament d’Educació Física organitzem estes activitats, encara que ens suposa més hores de pista perquè creiem que la pràctica esportiva contribueix a l’educació en valors, la responsabilitat personal i social i la convivència en el nostre centre.
Contribuim al desenvolupament de les competències especifiques de la materia d’E.Física de l’estapa E.S.O. al mateix temps que col.laborem en l’adquisició de les competències bàsiques:
– La competencia” Lingüística “perquè han de comunicar-se i interactúen en altres alumnes a nivel oral i aprenen nous sabers sobre l’esport en concret .
– La competencia “Digital “perquè analitzen información sobre les lliguetes.
-“Aprendre a aprendre” perquè l’alumnat participant apren el funcionament de la lliga, organitza el seu temps de l’esplai, treballa de manera individual i si és un esport d’equip s’esforcen per arrivar a un objectiu comú..
-La competencia” Social i Cívica “es treballa molt en este projecte, es fan equips de diferents grups, participen de manera activa, democrática, veuen en quin és el /la seua/seua adversari/a, dialoguen, van anotant la puntuació estant d’acord les do parts i compleixen les normes o acords previs de manera democrática.
-El “Sentit de la Iiniciativa i Espírit Emprenedor” implica que l’alumnat tinga habilitats per a planificar i gestionar els seus projectes i en estes lliguetes, planifiquen i organitzen el seus equips, els canvis durant els partits, les posicions dels jugadors/es…
-En relació a la competencia “Consciencia i Expressió Cultural”,aprenen a jugar amb altres companys/es de diferent lloc d’orige ,encara que parlen en altre idioma el jugar junts/es fa que s’enriquereixen d’altres cultures. A la fí “L’esport ens uneix”.
L’organització dels esplais és la següent:
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES |
Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 | Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 | Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 | Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 | -Lligueta de Colpbol |
Lligueta de Tennis de taula al pavelló | Lligueta de Raspall al pavelló | Lligueta de Bàsquet al pavelló Eso, Batx i FPBàsic | Activitats físicoesportives en la pista 2 | Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 |
Activitats físicoesportives en la pista 2 | Activitats físicoesportives en la pista 2 | Activitats físicoesportives en la pista 2 | LLigueta de Bàdminton ESO al pavelló | Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 |
Volei al pati interior | Volei al pati interior | Volei al pati interior |
CRITERIS D’AVALUACIÓ
1. Tenen iniciativa per a emprendre i proposar activitats físicoesportives per a jugar a l’hora de l’esplai en les instal.lacions esportives, mostrant curiositat i interés durant la seua planificació.
2. Col.laboren en l’organització de les activitats físicoesportives inclusives planificades en aquest projecte per a este curs.
3. El.laboren autònomament equips per a les diferents activitats.
4. Participen en les diferents activitats mostrant actituts de respete amb els companys.
5. Reconeixen el funcionament de les activitats, buscant solucions alternatives a les dificultats trobades durant el seu desenvolupament.
6. Participen en intercanvis comunicatius propis del seu nivell educatiu i d’altres fent servir un llenguatge no discriminatiu.
7. Apliquen protocols de seguretat i primers auxilis
8. Resolen amb esportivitat els conflictes i discrepancies habitual que apareixen en la interacció amb els seus companys utilitzant un diàleg igualitàri.
9. Comuniquen de forma personal els resultats obtinguts i fan un resgistre dels partits realitzats.
10. Respecten el medi complint les normes de neteja i cura del medi i material.