AVALUACIÓ DE DIAGNÒSTIC 2n ESO

Avaluació de diagnòstic de 4t Primària i 2n ESO. Curs 2023-2024.

Estimades famílies:

Els informem que la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació desenvoluparà un procediment d’avaluació de diagnòstic en el qual participarà tot l’alumnat de 4t d’Educació Primària i de 2n d’Educació Secundària Obligatòria dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, tal com determina la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació, en els seus articles 21 i 29.

Per això, la seua filla o fill participarà en esta Avaluació de Diagnòstic mitjançant la realització, en el seu centre educatiu i en horari lectiu, d’unes proves d’avaluació de competència en comunicació lingüística (valencià, castellà i anglés), de competència matemàtica i d’un qüestionari de context. 

Serà el centre educatiu el que garantirà la correcta interacció del seu fill o la seua filla amb la plataforma informàtica on s’han implementat les diferents proves competencials i el qüestionari de context. També vetlarà per l’anonimat de les respostes complint amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. 

Per a esta Conselleria és clau conéixer tant el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica de l’alumnat del nostre sistema educatiu, com el context social i educatiu en el qual es desenvolupa. 

Les dades obtingudes en esta avaluació són un element indispensable per al diagnòstic i la millora del nostre sistema educatiu.

Agraint de bestreta la seua col·laboració, reben una salutació ben cordial.

Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa

RESOLUCIÓ de 22 d’abril de 2024, de la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, per la qual es regula l’avaluació de diagnòstic de l’alumnat dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana per al curs 2023-2024

NORMATIVA D’ÚS DEL MÒBIL I APARELLS ELECTRÒNICS 

A) NORMA GENERAL: L’ús i l’exhibició del telèfon mòbil està prohibit al centre. 

Segons la Resolució del 17 d’abril del 2024 de la Conselleria d’Educació, publicada el 3 de maig de 2024 al DOGV núm. 9841, entra en vigor, a partir de dilluns, la prohibició del mòbil en col·legis i instituts. L’objectiu és que l’alumnat deixe d’estar pendent del mòbil durant la jornada escolar i preservar el seu procés educatiu d’una manera correcta i saludable. 

A partir d’esta nova normativa, que molts centres, entre els quals el nostre, ja havien pres i que ara es fa extensible a la resta de centres, el nostre claustre ha adoptat els acords següents

1. Prohibició de l’ús i l’exhibició del telèfon mòbil. 

2. Esta prohibició contempla l’ús a l’aula, però també als corredors, banys, pati, durant les activitats extraescolars i complementàries, temps d’esplai… 

3. Cap docent l’utilitzarà en la seua matèria per a activitats educatives. 

4. Recomanació de no portar el mòbil al centre. 

5. En cas de decidir portar-lo al centre, l’alumne o l’alumna el guardarà apagat i dins de la motxilla durant tota la jornada lectiva. Mantindre’l encés i operatiu es considerarà com a ús. 

6. Enduriment de les actuacions i de les sancions davant de les conductes contràries a esta norma. 

B) UNES QUANTES EVIDÈNCIES CIENTÍFIQUES DE LES CONSEQÜÈNCIES NEGATIVES DE L’ABÚS DEL MÒBIL 

1. La majoria d’estudiants a partir de 6é de Primària passen més temps del saludable davant del mòbil. Problemes de salut que s’hi relacionen: 

-Seriosos problemes emocionals i psicològics. 

-Problemes conductuals per l’addicció al mòbil. 

-Síndrome FOMO o desig constant d’estar connectat i que pot implicar depressió, ansietat, falta de qualitat del son, aprenentatge distret, entre d’altres. 

-Nomofòbia: por irracional a estar sense telèfon mòbil. 

2. L’ús excessiu del mòbil sense supervisió comporta dificultats d’aprenentatge i problemes de convivència. 

3. Els casos d’assetjament (bullying) i ciberassetjament s’han duplicat des de 2019. Molts casos tenen el punt de partida en fotos, gravacions d’àudios o vídeos. 

C) PROCEDIMENT DAVANT L’ÚS INDEGUT O EXHIBICIÓ DEL TELÈFON MÒBIL 

1. El professorat, quan detecte l’ús o exhibició del mòbil al centre, procedirà de la manera següent: 

a) Retirarà el mòbil a l’alumne/a després de demanar-li que l’apague com a garantia de confidencialitat. 

b) Després de comprovar-ne l’estat, l’enrotllarà en el full específic destinat a tal fi amb les dades de l’alumne/a. 

c) El portarà a Direcció on qualsevol membre de l’equip directiu el custodiarà temporalment.

2. Negar-se a lliurar el mòbil i adoptar una postura d’enfrontament es considerarà una falta greu d’indisciplina, desconsideració, falta de respecte i actitud desafiadora cap al professorat i que serà objecte de mesures d’abordatge educatiu importants amb l’obertura d’un procediment ordinari davant de conductes greument perjudicials contra les normes del centre. 

3. La família recollirà el mòbil en l’horari establert per la Direcció del centre per a tal fi, i sempre a partir del dia següent a la retirada del mòbil. Mai es tornarà el mateix dia de la retirada. S’anotarà en el full de registre qui ha recollit el mòbil, la data i l’hora de la devolució i es farà signar a eixa persona. 

4. Quan l’alumnat siga reincident (3 vegades) s’aplicaran les mesures correctores que es consideren convenients amb l’obertura d’un procediment ordinari davant de conductes greument perjudicials contra les normes del centre. 

OBSERVACIONS: 

1. Recordem que el centre no es fa responsable de la pèrdua, robatori, trencament o qualsevol altre contratemps que puga patir el telèfon mòbil o qualsevol altre dispositiu electrònic. 

2. La normativa és aplicable als rellotges intel·ligents i altres dispositius electrònics no permesos. 

3. El centre disposa de telèfon perquè, en cas de necessitat, les famílies puguen comunicar-se amb els seus fills i filles o viceversa. No usar el mòbil al centre no significa de cap manera estar incomunicat. 

4. La nostra responsabilitat és promoure el respecte a la integritat física i moral, la dignitat, el benestar i la seguretat de tots els membres de la comunitat educativa. Però això no podrà ser sense la col·laboració de les famílies, com a part fonamental i corresponsable del procés d’aprenentatge de l’alumnat. Sou imprescindibles per aconseguir una bona convivència que facilite un treball docent que permeta el desenvolupament integral de l’alumnat. 

 NORMATIVA D’ÚS DEL MÒBIL I APARELLS ELECTRÒNICS  RESOLUCIÓ de 17 d’abril de 2024 sobre regulació ús dispositius mòbils en centres

ACTIVITAT DE PADEL IMPARTIDA PER LA FPCV

L’alumnat de 1er i 2n ha començat aquesta setmana l’activitat de pàdel , impartida per la Federació de pàdel de la C.V.

PROVES HOMOLOGADES A2 CURS 2023-2024

🔈Informem de la RESOLUCIÓ de 15 d’abril de 2024 (publicada al DOGV del 18 d’abril de 2024), per la qual es convoquen les proves homologades per al curs 2023-2024 per a l’obtenció del certificat de nivell A2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.

⌛️ El termini per a la presentació de la matrícula és del 22 d’abril al 3 de maig de 2024. La matrícula s’entregarà en la secretaria de l’IES Hort de Feliu. A consergeria hi haurà disponible un model d’imprés de matrícula.

Podrà participar l’alumnat de 3r i de 4t d’ESO, de 1r i de 2n de BATXILLERAT i de 1r i 2n de FPGB, sempre que tinguen 16 anys complits o que els complisquen en el 2024. 

🗓️ El calendari de la prova homologada és el següent:

 . Prova homologada d’anglés: 8 de maig de 2024, a les 11:00 hores.

 . Prova homologada de francés: 9 de maig de 2024, a les 11.00 hores.

Adjuntem la publicació de la Resolució.

Salutacions!

XERRADA: SEGURETAT DIGITAL PER A LES FAMÍLIES

Estimades famílies: el dia 23 abril tindrà lloc un vídeo-xarrada sobre seguretat digital adreçada a les famílies. Coneixem la ponent d’altres cursos de formació i podem dir que és una gran coneixedora del tema i una gran comunicadora. Si decidiu acudir, no vos defraudarà! Adjuntem el cartell per a més informació.

TALLER IGUALTAT 1r Batxillerat

TALLERS IGUALTAT MANCOMUNITAT RIBERA ALTA.

Els dies 15 i 22 d’abril a 2a i 3a hora es faran dos tallers dirigits a 1r de batxillerat.

Els tallers versen sobre el consentiment i les relacions de parella saludables.

CONCURS DIBUIX AGENDA CURS 24-25

Estimades famílies associades.

La junta de l’AMPA IES HORT DE FELIU hem decidit premiar la capacitat artística dels nostres fills i filles. Enguany, el dibuix més autèntic i amb missatge significant, serà la portada de la nostra agenda per al curs 2024-2025. A més a més, el guanyador/a rebrà un premi de 100 € per a gastar al comerç local. 

En aquest concurs sols podran participar els/les alumnes associats/es a l’AMPA.

BASES: 

– temàtica lliure.

– ⁠a color.

– ⁠tamany DINA4 en sentit vertical deixant un marge de 10 mm per els 4 costats del full.

– ⁠lliurament a secretaria amb el nom i curs per darrere.

– ⁠data límit: divendres 10 de Maig.

Molta sort!

II Jornada Integració amb el Centre Ocupacional

El passat divendres 12 d’abril tinguerem una jornada d’integració fascinant organitzada pel nostre alumne de pràctiques Guillem Palau, on els alumnes del Centre Ocupacional d’Alginet han tingut l’oportunitat de conèixer el nostre centre i jugar un partit de Colpbol amb els nostres alumnes de tercer d’ESO. Aquesta experiència ha demostrat com l’esport pot trencar barreres i fomentar la inclusió de totes les persones, independentment de les seves capacitats. La interacció entre els diferents col·lectius ha estat enriquidora i inspiradora, mostrant la importància de la diversitat i la cohesió social.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies