OCI ACTIU I FORMATIU

 OCI ACTIU I FORMATIU 

El departament d’Educació Física organitza per quint curs consecutiu activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai. 

L’assistència de l’alumnat a les intal.lacions esportives augmenta, els conflictes entre els adolescents disminueixen en nombre i intensitat i les relacions interpersonals entre elles i ells milloren. Fomentar la cultura esportiva inclusiva i cooperativa juga un paper fonamental en l’educació integral del nostre alumnat. 

Els objectius que ens proposem són: 

-Organitzar activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai per a millorar la convivència del nostre IES amb la col.laboració de l’alumnat, acceptant les normes establides pel grup. 

-Oferir a l’alumnat activitats motivants creant un espai de interacció entre l’alumnat de diferents nivells educatius. 

-Promoure la participación de les xiques en les diferents activitats físicoesportives organitzades per a este curs. 

-Respecte al medi on juguen, tenint cura i mantenint un espai net. 

-Potenciar aquestos valors educatius: Respecte, Companyerisme, Treball en equip, Tolerància i Responsabilitat. 

Des del departament d’Educació Física organitzem estes activitats, encara que ens suposa més hores de pista perquè creiem que la pràctica esportiva contribueix a l’educació en valors, la responsabilitat personal i social i la convivència en el nostre centre. 

Contribuim al desenvolupament de les competències especifiques de la materia d’E.Física de l’estapa E.S.O. al mateix temps que col.laborem en l’adquisició de les competències bàsiques: 

– La competencia” Lingüística “perquè han de comunicar-se i interactúen en altres alumnes a nivel oral i aprenen nous sabers sobre l’esport en concret . 

– La competencia “Digital “perquè analitzen información sobre les lliguetes. 

-“Aprendre a aprendre” perquè l’alumnat participant apren el funcionament de la lliga, organitza el seu temps de l’esplai, treballa de manera individual i si és un esport d’equip s’esforcen per arrivar a un objectiu comú.. 

-La competencia” Social i Cívica “es treballa molt en este projecte, es fan equips de diferents grups, participen de manera activa, democrática, veuen en quin és el /la seua/seua adversari/a, dialoguen, van anotant la puntuació estant d’acord les do parts i compleixen les normes o acords previs de manera democrática. 

-El “Sentit de la Iiniciativa i Espírit Emprenedor” implica que l’alumnat tinga habilitats per a planificar i gestionar els seus projectes i en estes lliguetes, planifiquen i organitzen el seus equips, els canvis durant els partits, les posicions dels jugadors/es… 

-En relació a la competencia “Consciencia i Expressió Cultural”,aprenen a jugar amb altres companys/es de diferent lloc d’orige ,encara que parlen en altre idioma el jugar junts/es fa que s’enriquereixen d’altres cultures. A la fí “L’esport ens uneix”. 

L’organització dels esplais és la següent: 

DILLUNSDIMARTSDIMECRESDIJOUSDIVENDRES
Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 -Lligueta de Colpbol 
Lligueta de Tennis de taula al pavelló Lligueta de Raspall al pavelló Lligueta de Bàsquet al pavelló Eso, Batx i FPBàsic Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 
Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en la pista 2 LLigueta de Bàdminton ESO al pavelló Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 
Volei al pati interiorVolei al pati interiorVolei al pati interior

CRITERIS D’AVALUACIÓ 

1. Tenen iniciativa per a emprendre i proposar activitats físicoesportives per a jugar a l’hora de l’esplai en les instal.lacions esportives, mostrant curiositat i interés durant la seua planificació. 

2. Col.laboren en l’organització de les activitats físicoesportives inclusives planificades en aquest projecte per a este curs. 

3. El.laboren autònomament equips per a les diferents activitats. 

4. Participen en les diferents activitats mostrant actituts de respete amb els companys. 

5. Reconeixen el funcionament de les activitats, buscant solucions alternatives a les dificultats trobades durant el seu desenvolupament. 

6. Participen en intercanvis comunicatius propis del seu nivell educatiu i d’altres fent servir un llenguatge no discriminatiu. 

7. Apliquen protocols de seguretat i primers auxilis 

8. Resolen amb esportivitat els conflictes i discrepancies habitual que apareixen en la interacció amb els seus companys utilitzant un diàleg igualitàri. 

9. Comuniquen de forma personal els resultats obtinguts i fan un resgistre dels partits realitzats. 

10. Respecten el medi complint les normes de neteja i cura del medi i material. 

    Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

    Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

    Veure política de cookies