A l’IES EL CAMINÀS es desenvolupa el Portfolio europeu de les llengües (PEL). Este és un document personal, basat en el MECR i promogut pel Consell d’Europa, en el qual les persones que aprenen o han aprés una llengua poden registrar i reflexionar sobre les experiències d’aprenentatge de llengües i cultures.
D’una banda, el portfolio permet que l’alumnat registre els seus avanços, es marque noves metes i reconega com i quan aprén dins i fora del centre escolar, a partir de la reflexió sobre les pròpies experiències i la valoració dels seus progressos. També servix per a afavorir l’autonomia, millorar l’autoestima i desplegar estratègies d’aprenentatge.
D’altra banda, l’aplicació en l’aula del PEL té com a finalitat principal el promoure l’aprenentatge d’idiomes i el respecte a la diversitat lingüística per a aconseguir que la ciutadania de la Comunitat Valenciana puga comunicar-se en les dos llengües cooficials i en dos idiomes europeus. A més, també s’afavorix l’actualització metodològica de l’ensenyament de llengües, així com la coordinació i l’intercanvi d’experiències entre el professorat del mateix centre i altres centres educatius que ho apliquen