Butlletí Informatiu 27/03/202

CONSELLERIA EDUCACIÓ

  • Butlletí d’Innovació i Inclusió Educativa

ALTRES ORGANISMES

  • Curso GRATUITO para docentes: APRENDIZAJE BASADO EN RETOS PARA CIBERSEGURIDAD (CIPFP MISLATA)
  • EDUCACIÓ AMBIENTAL PER A L’ACCIÓ CLIMÀTICA DES DELS MUNICIPIS
  • AUTOFORMACIÓ CURRÍCULUM LOMLOE


CONSELLERIA EDUCACIÓ

Butlletí d’Innovació i Inclusió Educativa

Butlletí març 2024
Convocatòria projecte innovació biblioteques escolars “Biblioinnova’t
RESOLUCIÓ de 13 de març de 2024, de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, per la qual es convoca el projecte d’innovació de biblioteques escolars «Biblioinnova’t» per als centres docents de titularitat pública de la Generalitat Valenciana per al curs 2023-2024. Termini de sol·licitud fins al 2 d’abril de 2024.
Més informació      


Procediment unitats específiques en centres ordinaris i habilitació PFQB curs 2024-2025
Instruccions de la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa sobre el procediment d’habilitació, modificació i no funcionament d’unitats específiques situades en centres ordinaris de titularitat de la Generalitat Valenciana i el d’habilitació de programes formatius de qualificació bàsica adaptada per al curs 2024/2025.
Més informació     


Models de comunicació per a la participació d’agents externs en centres docents
INSTRUCCIÓ de 20 de març de 2024, de la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, per la qual s’establixen documents per a la participació de qualsevol agent extern en els centres docents de titularitat de la Generalitat.
Més informació      


Pròxima Resolució protocol suport, assessorament i acompanyament davant agressions a docents
La Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, la Direcció General de Personal Docent i la Direcció General de Funció Pública, donen llum verda a l’esborrany de Resolució en el qual s’establix el protocol de suport, assessorament i acompanyament al personal dels centres educatius davant agressions produïdes en l’exercici de les seues funcions.
Divendres passat dia 22 de març en reunió entre la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, i la Direcció General de Personal Docent, es concreten i definixen els procediments pendents per a poder abordar la publicació d’una Resolució en la qual es contemple un protocol específic que arreplegue la singularitat, atenció, acompanyament i seguiment de tots els casos d’agressió al personal dels centres educatius.
Més informació      

Col·laboració amb altres entitats: Cartera de serveis de promoció de salut 2023-2024
La Conselleria de Sanitat, posa a disposició dels centres educatius la “Cartera de serveis en l’escola” per al curs 2023-2024. La Cartera de serveis en l’entorn educatiu és una llista d’actuacions de promoció de la salut i prevenció de la malaltia que han sigut dissenyades perquè s’executen en l’àmbit dels centres educatius, la difusió de les quals pretén informar i oferir la participació als centres per fomentar comportaments i ambients saludables en la comunitat educativa.
Més informació      


Col·laboració amb altres entitats: Qüestionari del Programa de Salut Bucodental Infantil
Com en anys anteriors, la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat, ha desenvolupat el Programa de Salut Bucodental Infantil en centres docents, per a l’alumnat de segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària, 1r i 2n d’ESO i Educació Especial. Si el vostre centre participa en aquest programa durant el present curs escolar, us sol·licitem que, com a conseqüència de les actuacions dutes a terme, empleneu amb les dades actuals el següent qüestionari: https://itaca3.edu.gva.es/itaca3-gac El termini finalitzarà el 31 de juliol de 2024. Si teniu algun dubte referit a l’emplenament del formulari, podeu consultar el manual o escriure als següents correus electrònics: infantil_sp@gva.es / innovacioeducativa@difusio.gva.es En cas de sorgir algun problema tècnic d’accés al formulari, notifiqueu-ho al SAI a través del següent enllaç: http://sai.edu.gva.es/.
Més informació     


 Accions altres entitats: Premis Mentes AMI 2024
Els Premis Mentes AMI reconeixen aquelles iniciatives educatives que demostren una millora en el desenvolupament de competències relacionades amb l’Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI), entesa com el conjunt de capacitats tècniques, cognitives, socials, cíviques, ètiques i creatives que permeten l’alumnat accedir a la informació en qualsevol dels seus formats, analitzar-la, comprendre-la, processar-la i utilitzar-la de manera eficaç, així com crear i compartir esta informació de manera segura, responsable i basada en valors. Termini de presentació de candidatures fins al 22 d’abril de 2024 a les 14.00h.
Més informació      


Accions altres entitats: Premis Aules per la Igualtat Aliança STEAM 2024
Reconeixement de projectes educatius, materials curriculars i innovacions educatives o formatives que perseguisquen l’impuls de les vocacions de les xiquetes i joves en les disciplines vinculades a les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques, en connexió amb les arts i les humanitats (STEAM) en l’àmbit educatiu.
Els projectes educatius, materials curriculars o innovacions educatives i formatives, hauran d’haver-se realitzat durant els dos anys anteriors a esta convocatòria i tindre repercussió en la teoria i/o pràctica educativa o formativa. Termini de sol·licituds fins al 22 d’abril de 2024.
Més informació     


Accions altres entitats: IX Concurs Nacional de Cors Escolars
Convocat el IX Concurs Nacional de Cors Escolars amb la finalitat d’estimular i reconéixer l’esforç dels grups dels centres docents per a difondre les diferents manifestacions artístiques, mitjançant estes formes d’expressió i representació. Termini d’inscripcions fins al 25 d’abril de 2024 a les 14.00h.
Més informació      


Accions altres entitats: Concurs R7 pel Planeta
Fundació Ibercaja a través del Concurs R7 pel Planeta vol fomentar iniciatives que impulsen el compromís d’escolars, docents i centres educatius amb el desenvolupament sostenible de la societat i del seu entorn, així com reconéixer actituds i valors en els àmbits de la protecció del medi ambient i la naturalesa, la millora de la biodiversitat i la lluita contra el canvi climàtic. El Concurs R7 pel Planeta és una proposta d’àmbit nacional que pretén convertir-se en un recurs didàctic que acompanye i faça costat al docent en el desenvolupament de l’aprenentatge a l’aula. Termini fins al 30 d’abril de 2024.
Més informació      


Accions altres entitats: Certamen “Ensenyem a llegir Comunitat Valenciana” 2024
La Universitat Internacional de València (VIU) i la Fundació José Manuel Lara (FJML) convoquen la primera edició del Certamen ‘Ensenyem a llegir’, dirigit al personal docent que desenvolupen projectes de foment de la lectura amb idees innovadores en este àmbit, per a contribuir al foment i desenvolupament de l’hàbit lector entre els més joves, reconeixent la labor dels seus docents. Termini fins al 31 de maig de 2024.
Més informació      


Accions altres entitats: X Concurs Nacional “Planta-li cara a la violència de gènere” (#nosdueleatodos)
El concurs #nosdueleatodos, és un certamen que reconeix les millors idees creatives d’estudiants per a sensibilitzar, previndre i evitar conductes que puguen desembocar en situacions de maltractament. Termini fins al 31 de maig de 2024.
Descàrrega del cartell
Descàrrega de les bases
Més informació      


Accions altres entitats: Premi Fiapas 2024 per a labors d’investigació en deficiències auditives
El Premi FIAPAS 2024 (XIX edició) es convoca per a labors d’investigació d’aplicació en els àmbits de Sanitat, Educació o Accessibilitat, relacionats amb la deficiència auditiva i les persones amb discapacitat auditiva i les seues famílies. Termini fins al 8 de juliol de 2024.
Més informació      


Accions altres entitats: XIV Premi al Mèrit Escolar
L’Ambaixada de la República Dominicana convoca la XIV edició del Premi al Mèrit Escolar, amb l’objectiu de reconéixer i estimular a l’alumnat de nacionalitat o origen dominicà que ha destacat per les seues altes qualificacions i bon comportament. Termini de recepció de candidatures fins al 8 de juliol de 2024.
Més informació      


Espai web: Innovació i Qualitat EducativaEn este espai web trobareu continguts relacionats amb les diferents avaluacions del sistema educatiu, el Pla d’Actuació per a la Millora (PAM), PROA+, Programa MIR, Programa Alimentació saludable i sostenible, convocatòries i projectes d’innovació, accés a diferents aules didàctiques, recursos educatius, jornades d’innovació, xarxa de centres de qualitat educativa i segells de vida saludable entre altres.
© GeneralitatConselleria d’Educació, Universitats i Ocupació Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa

ALTRES ORGANISMES

Curso GRATUITO para docentes: APRENDIZAJE BASADO EN RETOS PARA CIBERSEGURIDAD (CIPFP MISLATA)

En el marco de la Red de Centros de Excelencia de Formación Profesional en el sector de la Ciberseguridad, el CIPFP Mislata organiza el curso APRENDIZAJE BASADO EN RETOS PARA CIBERSEGURIDAD en modalidad a distancia

Rogamos la máxima difusión entre vuestro personal.El curso va dirigido en orden preferente a docentes que estén impartiendo o vayan a impartir docencia en el Curso de Especialización en Ciberseguridad en Entornos de las Tecnologías de la Información o en el Curso de Especialización en Ciberseguridad en Entornos de las Tecnologías de Operación y en segundo lugar al resto de docentes de la familia profesional de Informática y Comunicaciones que impartan o vayan a impartir módulos profesionales relacionados con la seguridad informática.
Este curso pretende introducir al asistente en los conocimientos necesarios para poder elaborar actividades orientadas a retos y proyectos a través de plataformas existentes, llevando a cabo una metodología mayormente práctica mediante retos con diferentes objetivos, dificultades y duración. Además se presentarán plataformas para llevar a cabo actividades CTF, así como alguna plataforma del tipo Cyber Range, clave en la investigación y desarrollo de tecnología en ciberseguridad.———————

CURSO GRATUITO PARA DOCENTES: APRENDIZAJE BASADO EN RETOS PARA CIBERSEGURIDAD

Modalidad:  El curso se realizará en modalidad a distancia, mediante plataforma de formación a distancia.

Duración: 40 horas

N.º plazas: 50

Objetivos:

  • Comprender la metodología de aprendizaje basada en retos para ser capaz de implantarla en el aula.
  • Conocer los recursos existentes en CTF para poder realizar actividades en el aula motivadoras.
  • Estudiar los tipos de retos existentes, las categorías y niveles para adaptarlos al funcionamiento diario de las clases.
  • Analizar las diferentes plataformas e identificar las fortalezas y debilidades de las mismas.
  • Implantar una plataforma de CTF existente y crear retos con diferentes características.
  • Crear recursos didácticos para utilizar en el aula de ciberseguridad.

Fechas de difusión, publicación e inscripción: del 21 de marzo al 5 de abril de 2024 ambos inclusive

La admisión se realizará por orden de llegada de las solicitudes. No se tramitarán solicitudes fuera de los plazos de apertura y cierre de inscripción.

Fechas de confirmación y reserva de plaza por correo electrónico: a partir del 11 de abril.

Fechas de realización: El curso se realizará a distancia en el mejor horario que convenga al participante, entre el 15 de abril y el 22 de mayo de 2024, ambos inclusive. Se planificarán algunas sesiones síncronas voluntarias por determinar, para resolución de dudas y demostraciones.

Instrucciones de inscripción: La inscripción y matriculación al curso se gestionará a través de formulario recibido por email a la dirección formacion@ciberseguridad.edu.es debidamente cumplimentado con los datos del asistente y firmado digitalmente. 
Enlace directo a FORMULARIO en PDFhttps://www.fpmislata.com/wordpress/wp-content/uploads/Formulario-solicitud-de-inscripcion-8.pdf

MÁS INFORMACIÓN: https://www.fpmislata.com/wordpress/centro-excelencia-ciberseguridad/curso-aprendizaje-basado-en-retos-para-ciberseguridad/Un saludo.

JAVIER ELVIRA SORIA
Departamento de Administración.
Centre Integrat Públic de Formació Professional Mislata
C/ Dolores Ibarruri, 32 46920 Mislata (Valencia)
96 120 59 25  |  j.elvirasoria@edu.gva.es


 @CIPFPMislata   CIPFPMislata

EDUCACIÓ AMBIENTAL PER A L’ACCIÓ CLIMÀTICA DES DELS MUNICIPIS

Bon dia
Des del CEACV llancem un nou curs des de la plataforma CAMPUS AMBIENTAL:

EDUCACIÓ AMBIENTAL PER A L’ACCIÓ CLIMÀTICA DES DELS MUNICIPIS

El curs es desenvoluparà entre el 9 d’abril al 6 de maig del 2024, íntegrament en format digital.

La inscripció al curs romandrà oberta des del 2 al 8 d’abril del 2024.

Les places per al curs són limitades, l’admissió es realitza per ordre d’inscripció fins a cobrir les places.

La inscripció al curs s’inicia a les 00:01 hores del dia indicat com a inici de la inscripció. Les places ofertades per al curs es cobriran per rigorós ordre d’inscripció a partir de l’hora de la seu obertura.

https://mediambient.gva.es/va/web/ceacv/campus-ambiental

Salutacions

AUTOFORMACIÓ CURRÍCULUM LOMLOE

A l’atenció de les direccions de centre.

Preguem feu arribar a tot el professorat del vostre centre aquesta informació que pot ser del vostre interès.

Us agraïm de bestreta la vostra col·laboració.

Una cordial salutació.

Subdirecció General de Formació del Professorat

Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació

_________________________________________________________________________________________________

A la atención de las direcciones de centro.

Rogamos hagáis llegar a todo el profesorado de vuestro centro esta información que puede ser de vuestro interés.

Os agradecemos de antemano vuestra colaboración.

Un cordial saludo.

Subdirección General de Formación del Profesorado

Conselleria de Educación, Universidades y Ocupación

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies