Tècnic Superior en MÀRQUETING I PUBLICITAT
1. En què consisteix el Cicle?
La competència general d´aquest cicle consisteix en definir i efectuar el seguiment de les polítiques de màrqueting basades en estudis comercials i a promocionar i publicitar els productes i/o serveis en els mitjans i suports de comunicació adequats, elaborant els materials publipromocionals necessaris.
2. Entorn professional
Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en empreses de qualsevol sector productiu i principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat, fent funcions de planificació, organització i gestió d’activitats de màrqueting, investigació comercial, publicitat i relacions públiques.
3. Què vaig a aprendre?
MÒDULS PROFESSIONALS:
- Primer curs
- Gestió econòmica i financera de l’empresa.
- Polítiques de màrqueting.
- Màrqueting digital.
- Investigació comercial.
- Anglés.
- Formació i orientació laboral.
- Horari reservat per a la docència en anglés.
- Segon curs
- Disseny i elaboració de material de comunicació.
- Mitjans i suports de comunicació.
- Relacions públiques i organització d’esdeveniments de màrqueting.
- Treball de camp en la investigació comercial.
- Llançament de productes i servicis.
- Atenció al client, consumidor i usuari.
- Horari reservat per a la docència en anglés.
- Projecte de màrqueting i publicitat.
- Formació en Centres de Treball.
4. A què puc dedicar-me quan acabe els meus estudis?
Aquestes són algunes ocupacions i llocs de treball que ocuparàs:
- Assistent del cap de producte.
- Tècnic de màrqueting.
- Tècnic en publicitat.
- Tècnic en relacions públiques.
- Organitzador d’esdeveniments de màrqueting i comunicació.
- Auxiliar de mitjans en empreses de publicitat.
- Controlador de cursatge o emissió en mitjans de comunicació.
- Tècnic en estudis de mercat i opinió pública.
- Tècnic en treballs de camp.
- Inspector d’enquestadors.
- Agent d’enquestes i censos.
- Codificador de dades per a investigacions de mercats.
5. Què és això de “Plurilingüe reforçat”?
Cicles amb plurilingüisme reforçat: En aquests cicles s’impartirà en anglés almenys un mòdul professional associat a unitats de competència en cada curs (1r i 2n) del cicle formatiu.
6. Què és això de la FP Dual?
Per què cursar un cicle formatiu en modalitat Dual? Perquè mentre estudies el que t’agrada, i que es convertirà en la teua futura professió, combinaràs la formació rebuda en el centre educatiu amb l’activitat formativa remunerada en una empresa, és a dir, estudiaràs i treballaràs al mateix temps.
Mitjançant la Dual aconsegueixes una major experiència en situacions de treball real gràcies a que el temps que passaràs formant-te en l’empresa serà superior en comparació amb l’FP tradicional, i en finalitzar, obtindràs un certificat acreditatiu de les activitats formatives que hages realitzat en l’empresa, la qual cosa serà un plus per al teu currículum professional.
L’objectiu d’aquesta modalitat és, d’una banda, proporcionar a l’alumnat una qualificació professional i per un altre, adquirir l’experiència professional que facilite l’entrada al mercat laboral, és a dir, afavorir la inserció laboral i la contractació directa de l’alumnat.
Els principals avantatges d’estudiar FP en modalitat Dual són:
- Millor adquisició de coneixements, destreses i habilitats tècniques, així com de les competències transversals.
- Possibilitat de compaginar els estudis amb el començament de la trajectòria professional.
- Rebre una formació adaptada a la realitat de l’empresa.
- Seguiment personalitzat de la formació i l’aprenentatge per part del tutor/a del centre educatiu, i de l’instructor/a de l’empresa.
- Afavorir l’adaptació dels estudiants als àmbits professionals i als sectors estratègics empresarials
- Realitzar més hores de pràctiques remunerades en les empreses, mitjançant beca o contracte per a la formació i l’aprenentatge, amb alta en Seguretat Social.
- Augment de la motivació i de la responsabilitat.
Si encara vols més informació consulta a: https://mestreacasa.gva.es/web/fpdual/faq
7. Com puc accedir a aquest cicle?
Els requisits per a tindre accés directe són:
- Tindre el Títol de Batxiller, o un certificat acreditatiu d’haver superat totes les matèries del Batxillerat.
- Tindre un Títol d’un cicle formatiu de grau mitjà (Tècnic) de la mateixa Família Professional o d’una altra relacionada amb aquesta.
- Tindre un Títol de Formació Professional de grau superior (Tècnic Superior), en un altre cicle formatiu.
- Tindre un Títol Universitari, sense tindre cap de les titulacions anteriors.
- Haver superat la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys.
- Respecte a estudis de plans educatius anteriors:
- Tindre el Títol de Batxillerat Unificat Polivalent (BUP).
- Haver superat el segon curs de qualsevol modalitat de Batxillerat Experimental.
- Haver superat el Curs d’Orientació Universitària (COU) o el Preuniversitari (PREU).
- Tindre altres titulacions equivalents a efectes acadèmics, a alguna de les anteriors.
Els qui volen accedir a un Cicle Formatiu de Grau Superior però no compleixen els requisits acadèmics d’accés directe al mateix indicats en el punt anterior i tinguen almenys 19 anys o els complisquen durant l’any en què volen iniciar els estudis, podran presentar-se a una prova d’accés.
També podran presentar-se a la prova, els qui tinguen 18 anys o els complisquen durant l’any en què es pretenen iniciar els estudis, si s’ha superat un cicle formatiu de grau mitjà de la mateixa Família Professional o d’una altra relacionada amb aquesta.
En ella, el/la aspirant haurà d’acreditar la maduresa en relació amb els objectius del Batxillerat.
La prova té dues parts:
a1) Llengua i Literatura (castellana o valenciana), en què optarà per realitzar un dels dos comentaris de text proposats de llengua i literatura: el de castellà o el de valencià.
a2) Llengua Estrangera (anglés).
a3) Matemàtiques, amb exercicis de matemàtiques corresponents al currículum de les matèries de Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials I i II.
b) Part específica, amb dos apartats, b1) i b2), que inclouen continguts de matèries del Batxillerat, segons siga l’opció a la qual corresponga el cicle formatiu.