Característiques de la Formació en Centres de Treball

És programa prèvi i és obligatori per a obtindre el títol.

Realitzaràs activitats productives pròpies del perfil professional del títol que vols aconseguir.

Aquest mòdul professional es desenvolupa en l'empresa, on podràs observar i exercir les activitats i funcions pròpies dels diferents llocs de treball del perfil professional i conéixer l'organització dels processos productius o de serveis i les relacions laborals.

Les activitats que has de realitzar s'inclouen en un programa formatiu.

Estaràs orientat i assessorat per dues persones clau en el teu procés formatiu:

• El tutor, monitor o instructor (de l'empresa o entitat col·laboradora).

• El professor-tutor (del centre educatiu).

El mòdul professional de Formació en Centres de Treball té la mateixa estructura que la resta de mòduls que componen els cicles formatius de Formació Professional.

Quan finalitze el procés d'aprenentatge hauràs d'haver adquirit una sèrie de competències professionals. Els criteris d'avaluació serviran per a acreditar si has aconseguit aquestes competències.

Objectius de la Formació en Centres de Treball

• Completar l'adquisició de les competències professionals previstes en el cicle formatiu que estigues cursant.

• Adquirir coneixements de l'organització productiva.

• Contribuir a l'assoliment de les finalitats generals de la formació professional, relacionades amb la integració en entorns de treball.

• Avaluar la competència professional de l'alumne, especialment aquells aspectes que no poden comprovar-se en el centre educatiu per exigir situacions reals de treball.

Mòdul de la FCT

1. Tots els cicles formatius de Formació Professional inclouen un mòdul professional de Formació en centres de treballFCT, que no tindrà caràcter laboral ni estarà retribuït, i del qual podrà declarar-se la seua exempció per als qui acrediten experiència laboral, relacionada amb els estudis professionals respectius, en els termes indicats en l'ordre ORDRE 77/2010 de 27 d'agost.

2. Aquest mòdul té caràcter obligatori i presencial per a l'alumnat que cursa els esmentats ensenyaments. Les activitats del mòdul professional de FCT només podran realitzar-se dues vegades, preferentment la segona en diferent centre de treball que la primera.

El mòdul professional de FCT té per finalitat que l'alumnat adquirisca els resultats d'aprenentatge (LOE), que han de ser desenvolupats en un àmbit productiu real, on l'alumnat observe i exercisca les funcions pròpies de la professió, conega l'organització dels processos productius o de serveis i les relacions sociolaborals en el centre de treball.