Alumnes observadors de la convivència

ALUMNES OBSERVADORS DE LA CONVIVÈNCIA

L’IES Canonge Manchón, durant el curs escolar  2016-17 va formar a un gran grup de professors en tècniques de mediació.  L’any següent es va crear un Equip de Convivència integrat per professors per a ajudar davant qualsevol conflicte que puga sorgir en el nostre centre.

I durant el curs 2019-20 es decideix incorporar alumnat  a aquest equip de convivència.

Al principi, a l’alumnat se li proporciona formació com a Alumnes Observadors de la Convivència i quan estan preparats realitzen un curs sobre Mediació per a poder integrar-los en l’equip de convivència com a mediadors i poder realitzar MEDIACIÓ ENTRE IGUALS.

SELECCIÓ D’ALUMNAT

Alumnes voluntaris

-Rebran FORMACIÓ per a:

1. Participar activament ajunte l’equip de convivència en la resolució de conflictes.
  2. Millorar la convivència del centre.

ALUMNES CAPAÇOS DE:

– Mantindre confidencialitat.

– Estar compromés amb els seus companys.

– Respectar als altres.

-Ser solidaris.

S’ENCARREGARAN DE:

1. Detectar els possibles conflictes i informar l’equip de convivència per a buscar la millor manera de solucionar-los.

2. Treballar activament per la convivència a l’aula i en el centre.

3. Ajudar als companys quan algú es fica amb ells o necessiten que els escolten.

4. Informar els companys sobre els recursos per a resoldre dificultats.

5. Derivar casos, en els quals la gravetat ho aconselle, a l’equip de convivència.

Si eres alumne d’aquest institut i estàs interessat a pertànyer o informar-te sobre el  equip d’Alumnes Observadors de la Convivència, posa’t en contacte amb el Coordinador d’Igualtat i Convivència, qualsevol membre de l’equip de convivència o deixa un missatge en les nostres bústies de convivència i ens posarem en contacte amb tu.