PROJECTE SUPERFAGOS

El projecte forma part d’una iniciativa per a conscienciar a la ciutadania del problema de la resistència als antibiòtics, que complica el tractament de les infeccions bacterianes. Consisteix a recollir mostres per a l’elaboració d’una col·lecció espanyola de fagos bacterians. El tractament d’infeccions bacterianes amb fagos constitueix una alternativa al tradicional amb antibiòtics, en particular per a afrontar el greu problema de la multi-resistència. Es realitzarà a l’entorn dels centres escolars d’Educació Secundària, amb la finalitat de conscienciar als escolars sobre el problema i fer-los partícips de les solucions, mitjançant una activitat senzilla que consisteix en la recollida de mostres en entorns naturals. Es planteja com un projecte coordinat entre la Comunitat Autònoma de Cantàbria i la Comunitat Valenciana.

Una vegada consolidat, es podran incorporar altres regions. La iniciativa ha partit del grup d’investigació Biomedicina i Envelliment de la Universitat de Cantàbria, liderat pel professor Jesús Navas Méndez, i del grup de la Universitat de València, liderat per la Dra. Pilar Domingo Calap. Serà coordinat pel professor Navas Méndez. El projecte es basa en el concepte Aprenentatge-Servei (aprendre fent un servei a la comunitat) i té tres objectius principals: (i) despertar l’interés i vocacions per la Investigació Científica en estudiants de Secundària i Batxillerat; (ii) conscienciar a la societat sobre el problema que suposa la resistència bacteriana als antibiòtics (iii) contribuir a la solució del problema creant eines per a una teràpia alternativa.

presentacion-Superfago-2021