FP Semipresencial
Guia Ensenyaments Semipresencials
Volem donar-te la benvinguda a l'IES Benlliure com a alumne de la modalitat d'ensenyament semipresencial, que et permetrà accedir a una titulació professional de forma oberta i flexible. El contingut d'aquest butlletí pretén aclarir i resoldre els dubtes més habituals que puguen sorgir.
Consisteix en una opció formativa que és caracteritza per la seua flexibilitat i personalització, ja que va dirigida a un alumnat que de manera autònoma ha d'organitzar el seu estudi i aprenentatge sense l'assistència quotidiana als classes. Per açò, l'ensenyament és compon de diferents tipus de tutories, de programacions i de materials didàctics que faciliten l'autonomia i l'atenció personalitzada de cada alumne.
Segons la RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2018, s'ha establit un 20% d'assistència presencial obligatòria a les tutories d'alguns mòduls professionals dels cicles formatius que impartim.
Els mòduls professionals als quals s'ha d'assistir al 20% de les hores són els següents:
Tècnic/a en Agències de Viatge i Gestió d'Esdeveniments
0172. Protocol i relacions públiques
0383. Destinacions turístiques
0397. Gestió de productes turístics
0398. Venda de serveis turístics
0399. Direcció d'entitats d'intermediació turística
Cada alumne pot complir amb aquest requisit assistint a qualsevol de les tutories. Si se supera el 15% d'inassistència, es perdrà el dret a realitzar els exàmens de l'avaluació ordinària en aqueix mòdul, tant parcial com final.
Tècnic/a en Guia, Informació i Assistències Turístiques
0172. Protocol i relacions públiques
0383. Destinacions turístiques
0386. Processos de guia i assistència turístiques
0387. Disseny de productes turístics
Cada alumne pot complir amb aquest requisit assistint a qualsevol de les tutories. Si se supera el 15% d'inassistència, es perdrà el dret a realitzar els exàmens de l'avaluació ordinària en aqueix mòdul, tant parcial com final.
Hi ha tres tipus de tutories:
- Col·lectives (TC): serveixen per a facilitar l'estudi dels continguts programats, orientant el treball i duent a terme activitats pràctiques que poden requerir l’assistència de l'alumnat, per als quals és necessària la intervenció directa del professor. En la tutoria col·lectiva, el professorat exposarà els continguts fonamentals del tema, orientarà el treball que ha de realitzar l'alumnat (lectures, exercicis, etc.) i aclarirà les qüestions més importants o de més difícil comprensió. S'ofereixen dimarts i dijous, en horari de matí i vesprada. Es tractaran els temes que estiguen vigents eixa quinzena, dubtes anteriors han de resoldre’s en tutories individuals.
Per facilitar l’assistència i oferir el màxim d’opcions, les tutories del matí es realitzaran per videoconferència, mentre que les de vesprada seran presencials.
- Individuals (TI): s’atén de manera personalitzada l'alumne, ja siga presencialment, per mitjà de l'aula virtual, a través de videoconferència, dels fòrums i del correu electrònic, amb l'objectiu de resoldre les seues dificultats. En cada mòdul el professor us ho indicarà clarament perquè no tingueu problemes. Per a poder atendre a l'alumne presencialment cal reservar hora.
- De professor/a-tutor/a: es pretén millorar la integració de l’alumnat, atendre situacions personals i assessorar en les eleccions acadèmiques i professionals. L'alumne amb l'ajuda del professor/a-tutor/a del grup en l'hora de tutoria i del Departament d'Orientació.
L'horari de cadascun dels grups amb les tutories col·lectives i individuals es facilitarà el primer dia de classe.
TÉCNIC SUPERIOR EN AGÈNCIES DE VIATGES Y GESTIÓN D'ESDEVENIMENTS (AVGE) | |||||||
Còdi | Curs | Mòdul | HA | PRE | HS | HTC | HTI |
0171 | 1º | Estructura del mercat urístic | 96 | -- | 3 | 1 | 2 |
0172 | 1º | Protocol i relacions públiques | 128 | 26 | 4 | 2 | 2 |
0173 | 1º | Marketing turístic | 128 | -- | 4 | 2 | 2 |
0383 | 1º | Destinacions turístiques | 160 | 32 | 5 | 2 | 3 |
0384 | 1º | Recursos turístics | 160 | -- | 5 | 2 | 3 |
0179 | 1º | Anglés professional GS | 160 | -- | 5 | 2 | 3 |
1709 | 1º | Itinerari professional per a l'ocupabilitat | 96 | -- | 3 | 1 | 2 |
1713A | 1º | Projecte intermodular I | 32 | -- | 1 | 1 | 0 |
0397 | 2º | Gestió de productes turístics | 80 | 16 | 4 | 2 | 2 |
0398 | 2º | Venda de serveis turístics | 160 | 32 | 8 | 4 | 4 |
0399 | 2º | Direcció d'entitats d'intermediació turística | 140 | 28 | 7 | 4 | 3 |
0180 | 2º | Segona llengua extrangera: Francés | 120 | -- | 6 | 2 | 4 |
0402 | 2º | Empresa i iniciativa emprenedora | 60 | -- | 3 | 1 | 2 |
CV0004 | 2º | Anglés tècnic II-S | 40 | -- | 2 | 1 | 1 |
TÈCNIC SUPERIOR EN GUIA, INFORMACIÓ Y ASSISTÈNCIES TURÍSTIQUES (GIAT) | |||||||
Còdi | Curs | Mòdul | HA | PRE | HS | HTC | HTI |
0171 | 1º | Estructura del mercat turístic | 96 | -- | 3 | 1 | 2 |
0172 | 1º | Protocol i relacions públiques | 128 | 26 | 4 | 2 | 2 |
0173 | 1º | Marketing turístic | 128 | -- | 4 | 2 | 2 |
0383 | 1º | Destinacions turístiques | 160 | 32 | 5 | 2 | 3 |
0384 | 1º | Recursos turístics | 160 | -- | 5 | 2 | 3 |
0179 | 1º | Anglésprofessional GS | 160 | -- | 5 | 2 | 3 |
1709 | 1º | Itinerari professional per a l'ocupabilitat | 96 | -- | 3 | 2 | 1 |
1713A | 1º | Projecte intermodular I | 32 | -- | 1 | 1 | 0 |
0385 | 2º | Serveis d'informació turística | 100 | -- | 5 | 2 | 3 |
0386 | 2º | Procesos de guía i assistència turístiques | 140 | 28 | 7 | 4 | 3 |
0387 | 2º | Diseny de productes turístics | 140 | 28 | 7 | 4 | 3 |
0180 | 2º | Segona llengua extrangera: Francés | 120 | -- | 6 | 2 | 4 |
0390 | 2º | Empresa i iniciativa emprenedora | 60 | -- | 3 | 1 | 2 |
CV0004 | 2º | Anglès tècnico II-S | 40 | -- | 2 | 1 | 1 |
HA | Total hores anuals del mòdul professional |
PRE | Total hores d'assistencia presencial obligatoria 20% |
HS | Hores semanals |
HTC | Hores semanals de tutoria colectiva |
HTI | Hores semanals de tutoria individual |
Segons la Resolució de 22 de maig de 2018, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, s'estableix una presencialitat exigible del 20% de les hores per a l'alumnat matriculat en determinats mòduls.
Cada alumne pot complir amb aquest requisit assistint a qualsevol de les tutories. Si se supera el 15% d'inassistència, es perdrà el dret a realitzar els exàmens de l'avaluació ordinària en aqueix mòdul, tant parcial com final.
Segons el caràcter de l'avaluació, es faran diversos tipus d'activitats.
- Bàsiques: per a ajudar a l'estudi i són opcionals.
- Avaluables: són obligatòries i suposen com a mínim el 30% de la nota del mòdul. S’han d’entregar en els terminis fixats per cada professor (quinzenalment o mensualment). En cas de no presentar com a mínim el 60% d’aquestes activitats es perd el dret a realitzar els exàmens parcials en eixe mòdul. En qualsevol cas, les que s’entreguen fora de termini es computaran per al càlcul del citat percentatge, però no per a l’obtenció de la nota. Cal que reviseu detingudament les pautes concretes indicades en cada mòdul.
-Guia didàctica de cadascun dels mòduls i les orientacions metodològiques, distribució dels continguts per quinzenes, activitats i criteris d'avaluació. És imprescindible la seua lectura acurada.
- Llibres de text i altres llibres recomanats.
- Pàgines web
- Material elaborat pel professor.
- Articles de premsa especialitzada i material audiovisual relacionats amb els diferents mòduls.
Les guies didàctiques de cada mòdul estaran disponibles el primer dia de tutoria col·lectiva i es publicaran junt amb la resta del material didàctic en la plataforma digital Aules de la Conselleria d'Educació. Per accedir a ella necessitaràs un dispositiu amb connexió a Internet.
Els materials poden estar escrits en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
Per rebre avisos i comunicacions s’utilitza el fòrum de novetats de la plataforma Aules i el correu corporatiu que la Conselleria assigna a cada alumne. Es pot conéixer l’usuari i la contrasenya a través de la pàgina Web Família o del tutor o tutora del grup.
La modalitat semipresencial pretén que l'alumne siga el protagonista del seu procés d'aprenentatge. S'ofereixen uns plantejaments didàctics i metodològics diferents dels de l'ensenyament presencial, amb uns materials que permeten treballar de manera autònoma, activitats que faciliten la comprensió dels continguts i tutories que ajuden a resoldre dubtes i a orientar al procés d'ensenyament i aprenentatge.
En aquest sentit, cada estudiant ha de planificar-se i distribuir el seu temps d'estudi per a poder portar al dia les activitats i els treballs dels mòduls que es proposen en les diferents guies didàctiques, tenint com a referent la temporalització fixada per a cada unitat de treball o contingut temàtic.
Per poder accedir als materials i participar és necessari ingressar en la plataforma Aules de la Conselleria d’Educació.
Usuari i Contrasenya de l'alumne
Ens demanarà un nom d'usuari i una contrasenya. El procediment és el següent:
Nom d’usuari: coincideix amb el NIA (número d’identificació de l’alumne), que es facilita en matricular-se. Qui no el tinga, ha de demanar-lo al tutor/a per correu electrònic.
Contrasenya: són les tres primeres lletres del cognom en minúscula sense accents seguides de la data de naixement (DDMMAA).
IDENTITAT DIGITAL
A l'alumnat que es matricula per primera vegada en el centre, se li assignarà un correu de domini públic, necessari per a les videoconferències amb el professorat i per a poder treballar en la plataforma Aules. El correu s'obté a través de Web família o a través del tutor/a per als/les que no tinguen accés a aquesta.
Cada mòdul professional podrà ser, com a màxim, objecte d’avaluació en quatre convocatòries (dos per curs):
- Per a facilitar l'estudi de l'alumnat, la convocatòria ordinària es podrà realitzar dividida en dos parcials, corresponents a la primera i segona avaluació.
- En cas de no haver superat algun parcial, o en cas de pèrdua de l'avaluació continua, hi ha la possibilitat de fer un examen final, en la convocatòria ordinària.
- Convocatòria extraordinària: Els alumnes que no hagen arribat a un 5 de mitjana, s'hauran d'examinar-de tots els continguts en la prova extraordinària
- Els instruments i procediments d’avaluació s’hauran establit en la programació dels mòduls i deuran ser coneguts per l’alumnat.
- Les dates concretes de realització dels exàmens es comunicaran iniciat el curs en convocatòria pública. Una vegada fixades seran considerades inajornables i inamovibles.
- Els exàmens s’organitzaran en tres dies consecutius. Es programaran en horari de matí i de vesprada de manera alternativa en cada convocatòria.
- Durant el període d’exàmens se suspendran les tutories.
- La convocatòria per cada una de les proves es farà en crida única, el que vol dir que si l’alumne/a no compareix a l’examen en el dia i hora marcats, serà considerat com “no presentat” i consumirà la convocatòria corresponent.
- Per la presentació als exàmens d’avaluació deuràs presentar del DNI, passaport espanyol, carnet del centre o de conduir.
- La identificació deurà romandre sobre la taula mentre es realitzen cada un dels exàmens.
- Queda prohibit parlar i copiar en les proves d’avaluació. Això suposaria que se suspén automàticament el mòdul.
- Al llarg de les proves d’avaluació els telèfons mòbils deuran estar apagats.
- En finalitzar l’examen s’entregarà al professor/a, encara que siga en blanc, un full signat per justificar l’assistència.
Són objecte de convalidació els mòduls professionals dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu, que s'imparteixen en tota Espanya i estan regulats en els reials decrets pels quals s'estableixen els títols de Formació Professional del sistema educatiu.
Els requisits generals per a sol·licitar una convalidació són:
- Matricular-se en els ensenyaments que es pretenen convalidar.
- Sol·licitar-ho a la direcció del centre educatiu on s'haja formalitzat la matrícula.
- Haver superat una formació amb validesa acadèmica que incloga totalment les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge i continguts mínims dels mòduls professionals dels cicles formatius susceptibles de convalidació.
Sempre que existisca normativa vigent a aplicar, aquestes convalidacions les resoldrà la direcció del centre educatiu on el/la sol·licitant s'haja matriculat. En cas contrari, han de ser resoltes, de forma individualitzada, per la Direcció general de Formació Professional del Ministeri d'Educació.
El termini per la presentació de les sol·licituds serà durant el mes de setiembre per als matriculats en juliol. Els matriculats amb posterioritat disposaran d’un mes a comptar des de la data de matrícula.
La resolució de les convalidacions per part de la direcció del centre es realitzaran per escrit en el termini d'un mes des de la seua sol·licitud. Seran lliurades a l'alumne per part del tutor o des de secretaria. En el cas d'alumnat que realitze estudis semipresencials aquesta resolució se li remetrà per correu postal. En la pàgina web del centre teniu una informació més detallada.
L'alumnat té dret a anul·lar la matrícula del mòdul/s dins dels terminis previstos. Les sol·licituds hauran de presentar-se davant la direcció del centre amb una antelació d'almenys 2 mesos respecte del final del mòdul/s corresponent, amb el que perd els seus drets a l'ensenyament, avaluació i qualificació dels mòduls en els quals s'hagués matriculat. En aquest cas NO computaria a l'efecte del nombre màxim de matrícules ni de convocatòries; però es perd el dret de reserva de plaça per a posteriors cursos.
L'alumnat podrà sol·licitar la renúncia a l'avaluació i qualificació d'una o les dues convocatòries, de tots o algun dels mòduls, dins dels terminis previstos i sempre que concórrega alguna de les circumstàncies establides per la normativa.
Les sol·licituds hauran de presentar-se en Secretaria amb una antelació de, almenys 1 mes a la data de l'avaluació final del mòdul.
S´estructura en quinzenes, excepte la inicial.
Primer parcial: del 13/1 al 15/1
Segon parcial: del 02/6 al 04/6
Final ordinària: del 11/6-13/6
Prova extraordinària : pendent de publicació
S'estructura en quincenes. El calendari de les proves és el següent:
-
Primer parcial: del 18/11 al 20/11
-
Segon parcial: del 17/2 al 19/2
- Final ordinària: del 26/2 al 28/2
- Prova extraordinària: Pendent de publicació
El equipo docente
A l'alumnat que es matricula per primera vegada en el centre, se li assignarà un correu de domini públic, necessari per a les videoconferències amb el professorat i per a poder treballar en la plataforma Aules. El correu s'obté a través de Web família o a través del tutor/a per als/les que no tinguen accés a aquesta.