Unitat Específica

INCLUSIÓ

Unitat Específica d'Educació Especial

o com a nosaltres ens agrada nomenar-la... AULA INCLUSIVA

Últimes notícies

Com naix l'aula específica / Aula inclusiva ?

L'AULA INCLUSIVA naix com un recurs per a donar resposta a l'alumnat amb diversitat funcional que acaba l'educació primària amb la finalitat de garantir la seua presència, la seua participació i el seu  aprenentatge, en contextos normalitzats.

Sabem els beneficis de la inclusió en primària i l'important que és poder donar-li continuïtat en els IES, amb una educació secundària obligatòria adaptada.

Tenim la ferma creença que la inclusió és possible, amb esforç, recursos, treball i il·lusió, i la nostra pretensió és donar una resposta adequada i necessària al nostre alumnat.

A qui atén?

És una aula que va dirigida a alumnes d'edats compreses entre els 14 a 21 anys que presenten diversitat funcional (discapacitat intel·lectual i que accedeixen amb Dictamen d'Escolarització)

L'equip de l'Aula Específica

Som dues mestres de Pedagogia Terapèutica i una mestra d'Audició i Llenguatge a temps parcial. Pertanyem al departament d'Orientació, del qual rebem assessorament i suport, a  través d'un treball conjunt i coordinat.

Els nostres noms són MARTA i MARISA, estem encantades de poder formar part d'aquest projecte innovador, estimulant i alhora necessari on hem  pogut donar una resposta educativa tan necessària.

L'alumnat amb diversitat funcional té dret a una educació normalitzada, inclusiva i respectuosa. I podem afirmar que la Inclusió és beneficiosa tant per als nostres alumnes com per a tots els estudiants de l'IES, realment hem pogut compartir experiències, hores de classe, de pati,... i crear així un ambient divers i plural.

Objectius

Que l'alumnat gaudisca d'una educació obligatòria satisfactòria, inclusiva i el més normalitzada possible.

Proporcionar-los una formació global, on cobren importància àrees com l'autonomia, les habilitats socials, l'educació emocional, la comunicació en tots els seus vessants, o els recursos comunitaris. Sempre orientada a la transició que faran en aquesta etapa cap a la vida adulta.

Adaptar el currículum a les necessitats i particularitats de cada alumne sempre posant l'accent que els objectius i els continguts han de ser funcionals, generalitzables i útils per a la seua vida  diària.

Orientar i valorar la possibilitat d'una formació bàsica adaptada, així mateix, guiar-los i acompanyar-los al costat de la seua família en la presa de decisions.

Com treballem?

El nostre horari es distribueix dins de l'aula i fora d'aquesta a través d'activitats d'inclusió .

  • Treball a l'aula : és individualitzat i molt adaptat a les necessitats educatives de cada alumne/a.
  • En les hores inclusives treballem conjuntament amb la seua aula de referència en assignatures com a Educació Física o Plàstica o un altre tipus d'activitats d'altres assignatures prèviament programades, sempre adaptant-lo als seus interessos i a les seues necessitats educatives.
  • És una aula oberta també a altres docents del centre als quals hem d'agrair la seua implicació a preparar, dirigir i realitzar amb ells activitats motivadores, divertides i molt  interessants.
  • Participen de totes les activitats a nivell de centre.
UEEE-Benicalap-14

Metodologia

Els principis metodològics en els quals es basa el disseny i la programació de l'Aula Específica són

1

Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)

Aquesta metodologia garanteix processos d'aprenentatge més didàctics, eficaços i pràctics i permet a l'estudiant desenvolupar competències com la comunicació, la col·laboració i la resolució de  problemes.
Desenvolupem projectes en els àmbits de matemàtiques, llengua... o el nostre Projecte d'Hort BENIHORT

2

Aprenentatge Cooperatiu

L'objectiu d'aquesta metodologia és que cada membre d'un grup establit realitze amb èxit les seues tasques secundant-se en el treball dels altres.
En la Inclusió utilitzem molt el treball cooperatiu per a poder dur a terme amb èxit l'execució de les tasques.

Sempre diem que som “Més forts junts”.

UEEE-Benicalap-10

3

Ludificació

Es tracta de la integració de mecàniques i dinàmiques de joc en entorns no lúdics, amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç .

És molt útil en activitats d'integració on poden compartir amb altres aules aqueixes dinàmiques i jocs.

4

Aprenentatge Basat en el Pensament

És important ensenyar-los a contextualitzar, analitzar, relacionar, argumentar, convertir informació en coneixement i desenvolupar destreses del pensament més enllà de la memorització. Intentant que siguen continguts sempre molt funcionals, generalitzables, útils per al desenvolupament integral de la persona; millorant així les HHSS, l'autocontrol/autogestió, el pensament crític i fomentant la maduresa tan necessària per a la vida adulta.

Per a poder posar en pràctica aquestes metodologies és molt beneficiosa la cotutoría i així compartir les tasques com crear les adaptacions necessàries per a cada estudiant, elaborar les activitats més motivadores per a captar l'atenció de l'alumne/a o acompanyar als alumnes en les inclusions. Tot això és possible gràcies a la col·laboració i coordinació amb l'equip directiu, els docents del centre i el departament d'orientació.

Tota la comunitat educativa està bolcada en l'alumnat amb diversitat funcional i els alumnes de l'aula específica estan molt contents de pertànyer a l'IES Benicalap.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies