ERASMUS +

Acreditació Erasmus+ 2021-27

La sol·licitud presentada pel nostre centre per a obtindre L’Acreditació Erasmus+ 2021-27 (KA120) ha sigut seleccionada per l’Agència Nacional Europea SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació) en la resolució del 23 de març de 2021.

Es tracta d’una certificació que avala el nostre pla per a dur a terme activitats de mobilitat d’alta qualitat en el marc del nostre projecte de plurilingüisme.

Això suposa que podrem dur a terme activitats d’internacionalització per a l’alumnat i professorat en el període 2021-2027 subvencionades pel programa europeu Erasmus+ i d’una forma simplificada respecte a programes europeus anteriors.

El nostre centre porta participant en projectes europeus Erasmus+ i en els anteriors Comenius des de fa més de 20 anys. Això ha permés al nostre alumnat prendre part en intercanvis amb centres de molts països europeus i al nostre professorat realitzar estades en centres europeus per a conéixer noves metodologies i millorar la competència lingüística en el cas de professorat que participa en el projecte de plurilingüisme.

L’acreditació Erasmus garantirà subvencions per a les estades d’immersió lingüístiques de l’alumnat en diferents països de l’Unió Europea. A més aquest curs 2023/24 s’han realitzat 2 estades de llarga duració amb Irlanda des de 4t ESO.

El professorat podrà actualitzar les seues competències lingüístiques i metodològiques dins d’aquest nou programa i els equips docents i directius podran conéixer altres formes d’organització i de gestió dels centres educatius.

Ens sentim orgullosos de poder oferir aquestes accions al nostre alumnat i professorat amb el convenciment que sabran aprofitar aquestes oportunitats d’internacionalització i millora de la nostra institució educativa

Avans de l’acreditació es va participar en projectes Erasmus i Comenius. Els últims projectes Erasmus en els que vam participar foren.

womenslegacy

Women’s Legacy: Our Cultural Heritage for Equity” és un projecte europeu que contribuirà de manera decisiva a la inclusió de les dones protagonistes de la història i la cultura i el seu llegat en els continguts educatius.

Els cinc productes intel·lectuals realitzats per l’equip del projecte es publicaran en format digital, accessible i gratuït, amb la finalitat de facilitar i fomentar la transmissió a les aules d’una cultura completa i veritablement universal que recupere el patrimoni cultural europeu i que ajude a l’erradicació de les desigualtats de gènere des de la base.

Els cinc productes intel·lectuals qu es realitzaran són:

*Un banc de recursos. Amb activitats, indicacions i informacions sobre les dones i les seues obres i contribucions, classificades per matèries i nivells de l’ESO i adaptades al contingut definit en la legislació.

*Tres catàlegs d’obres i fragments d’autoria femenina: musical, literari i artístic.

*Un curs de formació contínua sobre «Una ciència amb científiques per a l’aula», dirigit al professorat del màster de secundària, al professorat de secundària, així com a personal assessor de formació.

Webs: Common Roots-Bilingualism” és un projecte Erasmus+ d’intercanvi de bones pràctiques entre quatre instituts europeus bilingües o en els quals s’utilitzen diverses llengües vehiculares. Aquest projecte és la continuació d’un projecte Erasmus anterior, WEBS (2018/2020). En aquest projecte participen Alemanya, França, Polònia i Espanya.


L’objectiu és posar en relleu l’existència de llaços comuns entre els diferents països europeus i com aquests afecten les identitats bilingües.

L’alumnat participarà en activitats comunicatives, digitals i interactives, com l’intercanvi de cartes o l’enregistrament i edició de vídeos i podcasts, l’edició d’una revista digital o l’edició d’un codi de conducta cultural digital. Totes aquestes activitats es realitzaran combinant l’ús de l’anglés i de les diferents llengües de cada país.


A través d’aquestes activitats l’alumnat desenvoluparà competències com la competència plurilingüe, la competència digital i la competència en consciència i expressió cultural.

Al llarg del projecte es realitzaran quatre activitats de mobilitat, una a cadascun dels països participants. L’alumnat visitant es quedarà a les cases de les famílies del país amfitrió i tot l’alumnat participarà en les activitats programades per l’institut amfitrió.

Tota l’informació del projecte es pot consultar a la seua pàgina web “www.bilingualschools.online

El projecte “Ethos d’Europa: Acting for Integration ” vol definir, guiar ideals i creences que caracteritzen una “identitat europea”. El projecte emfasitza la funció important d’integració i multiculturalisme. Situació que preocupa dins la Unió Europea. Molts països europeus són afectats per la migració i desafiat
per una afluència de nòmades i refugiats en camins diferents. És important que el nostre alumnat es familiaritze amb aquests temes i es convertisca en un ciutatà europeu obert i tolerant.


Les motivacions del nostre projecte són:

  • El millorament de la qualitat d’educació.
  • La promoció d’apropaments de docència innovadora a través del aprenentatges col·laboratius per utilitzar formes diferents d’expressió artística i mitjans de comunicació digitals diferents.
  • El reforç d’una identitat europea, treballar i desmantellar “clichés” i estereotips.
  • La millora de la competència lingüística i comunicativa de l’alumnat, mestres, les escoles i les comunitats implicades en el projecte.
  • L’enfortiment de competència intercultural, la capacitat de canviar una perspectiva i augmentar els referents culturals de diferent consideració.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies