Història

L’IES Assut d’Alfeitamí va començar la seua marxa en el curs 1980/1981 com a secció delegada de l’Institut de Formació Professional El Palmerar d’Orihuela (BOE de 16-09-1981) en uns locals propietat de l’Ajuntament, en la carretera de Dolores, que en principi anaven destinats a Aula de Cultura i que després van servir per a albergar el Conservatori municipal de Música.

Es va impartir primerament el primer grau de la branca Administrativa i Comercial. Tres anys més tard (1984) es va implantar el primer grau de la branca Electricitat-Electrònica.

En 1985 es va construir un nou centre amb capacitat per a 360 alumnes al costat del col·legi Manuel de Torres i es va convertir en Institut de Formació Professional de primer i segon grau (DOGV 27-06-1986).

En el curs 1993/1994 va començar a impartir anticipadament la LOGSE (3r ESO) començant a funcionar com IES i posteriorment, en 1998 el centre va passar a denominar-se oficialment IES Assut d’Alfeitamí (DOGV 16-12-1998). En 2002/2003, amb la incorporació del primer cicle de l’ESO, el centre es va quedar xicotet pel que es va convindre a construir un centre nou.

Durant el curs 2004/2005 un nou trasllat ens va portar a l’espai físic que ara ocupem, un centre amb capacitat per a uns 800 alumnes.

L’edifici que actualment ocupem està situat en la zona Nord d’Almoradí, en la denominada urbanització El Bañet, zona tranquil·la residencial i de serveis.

El nostre alumnat de l’ESO procedeix principalment dels nostres col·legis adscrits: “Manuel de Torres” d’Almoradí, Heredades, “José M.ª Paternina” de Daya Nueva i “Miguel de Cervantes” d’Algorfa.

A més, en tots els nivells d’ensenyament, tenim alumnat que procedeix d’altres localitats: Guardamar del Segura, Rafal, Dolores, Catral, Rojales, Torrevieja…

En la direcció del centre han estat els professors D. Trinitario García Rodríguez, Sr. José Hernández Caselles i Sr. Jerónimo Hurtado Pérez. Des del curs 2009/2010 la professora Dª Mª Pilar Gómez Puigcerver assumeix aquest càrrec.