El passat 12 de maig es van publicar les puntuacions definitives de la nostra participació en la XXV edició de la prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques. És una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.
Donem l’enhorabona i animem l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO del nostre centre a tornar a presentar-se en properes edicions ja que en alguns casos han obtingut puntuacions molt destacables.
El passat dijous 4 de maig va tindre lloc la jornada final de curs de les auxiliars de conversa de la nostra zona, organitzada pel Servei d’Educació Plurilingüe de la Conselleria d’Educació a la Casa de Cultura de Gandia.
El nostre centre va participar amb les intervencions de la professora d’anglès Ana Català i l’auxiliar Cullen O’Leary, que van relatar com havia sigut la seua experiència al llarg del curs.
Alumnes de l’assignatura de Comunicació Oral en Anglès de 1r d’ESO han participat en un projecte europeu eTwinning anomenat “Easter around the world”.
Durant les classes, han elaborat algunes presentacions sobre com se celebra la Pasqua en diferents països del món i les han intercanviat amb alumnes de l’escola Zespół Szkół i Placówek w Baranowie Sandomierskim de la localitat polaca de Baranów Sandomierski i també amb alumnes de I. C. “Sante Giuffrida” de la localitat italiana de Misterbianco. Com a cloenda del projecte, el passat divendres 28 d’abril van fer una conferència telemàtica on es van poder conéixer i intercanviar opinions sobre el projecte.
Alumnes de 2n i 4t d’ESO visitaren el passat 27 d’abril el Reial Monestir de Santa Maria de Valldigna, visita programada pel Departament de Valencià. L’alumnat va gaudir de l’espai on es desenvolupa la història d’El baró de foc, novel.la escrita per Isabel Canet que està inclosa en el pla lector de centre. També visitaren l’antiga Mesquita de la Xara, una de les més importants de la Comunitat Valenciana ja que és una de les dues que conserven elements originals musulmans.
El Monestir cistercenc fou fundat l’any 1298 per Jaume II, “el Just”, rei de la Corona d’Aragó. Segons la tradició, en passar el monarca per aquesta vall, després d’una campanya militar al sud del regne, va quedar impressionat per la seua fertilitat i bellesa, així que es va adreçar al seu capellà, fra Bononat de Vila-seca, abat de Santes Creus, per dir-li: “Vall digna per a un monestir de la vostra religió”, a la qual cosa va respondre l’abat: “Vall digna!”
Un any més, alumnes de cultura clàssica, grec i llatí del nostre centre han participat en les jornades de teatre clàssic que tenen lloc a Sagunt el mes d’abril. En aquest cas, van assistir el 27 d’abril a la representació d’Àjax pel matí i al Mercader de Plaute per la vesprada. Com ja és costum els últims anys, la majoria d’alumnes va assistir a les representacions amb vestimenta grega o romana.
Abans de la representació del matí, Àngela Cardona, Constantino Ettlin i Dzhulian Gospodinov van rebre el premi en metàl·lic i un diploma acreditatiu per quedar en tercer llloc en la fase autonòmica del concurs Odissea.
El passat 21 d’Abril, l’alumnat de 3er d’ESO de l’assignatura de «Programació, intel·ligència artificial i robòtica» (PIAR) va acudir a la Universitat Politècnica de València per a realitzar dos tallers de robòtica amb Micro:bit i va visitar les instal·lacions de la UPV i en especial de la Facultat d’Informàtica.
Taller de Sensorètica amb micro:bit: En aquest taller els alumnes van combinar la plataforma Makecode (que utilitza un llenguatge similar a Scratch) amb la interacció en el món físic mitjançant una menuda computadora programable micro:bit. Va realitzar alguns jocs en els que va utilitzar acceleròmetres, sensors de temperatura, leds i só. Ací podeu veure imatges del taller.
Taller de Robòtica: En aquest taller, l’alumnat va programar per blocs un vehicle que permetia integrar una micro:bit programada per a que executara un comportament. Amb aquesta activitat l’alumnat van entendre millor el pensament computacional que permet dividir un problema en tasques més senzilles per a poder resoldre’l fàcilment. Ací podeu veure imatges del taller i un vídeo.
Agraïm al Museu d’Informàtica de la UPV de València l’oportunitat que ens ha donat de realitzar aquests tallers i així apropar l’alumnat al món de la informàtica mitjançant la robòtica.
El passat 19 d’abril, l’alumnat de les assignatures «programació, xarxes i sistemes informàtics» de 1r de batxillerat i de «Tecnologies de la Informació i la Comunicació II» de 2n de batxillerat va realitzar un taller de criptografia a la Universitat Politècnica de València. El taller mostra el fonament matemàtic dels sistemes de xifratge asimètric utilitzat en els sistemes informàtics actuals mitjançant activitats pràctiques.
Agraïm al Museu d’Informàtica de la UPV de València l’oportunitat que ens ha donat de realitzar aquest taller i així apropar l’alumnat al món de la informàtica mitjançant la criptografia.Tres alumnes d’Economia de l’Empresa (i d’Economia del curs anterior) de 2n de batxillerat van participar, junt a més 200 alumnes d’altres centres educatius, en les Olimpíades d’Economia, organitzades per la UV i la UPV a València. La prova es va realitzar en la Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses de la UPV. Van obtindre un resultat molt positiu i l’experiència va ser molt enriquidora.
El passat mes d’abril les professores Laura Queralt i Mapi Canet van realitzar una mobilitat a Detmold, Alemanya, per tal de realitzar la visita preparatòria per al Projecte Erasmus+ Inclusion a as a way to be global citizens en el qual participa l’alumnat de la Unitat Específica. En aquesta visita preparatòria s’han organitzat les activitats i visites que posteriorment realitzaran conjuntament amb l’alumnat alemany participant del Projecte durant la seua estada a Detmold.
- « Entrades anteriors
- 1
- …
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- 18
- Entrades següents »