Per a dur a terme l’ensenyament on-line, disposem de les següents ferramentes:
- Correu electrònic.
- Plataforma Aules (aules.edu.gva.es)
- Web família d’itaca (familia.edu.gva.es)
- Plataforma Webex per a videoconferències.
Per a entrar a la Web família d’Itaca, cal demanar la contrasenya al centre educatiu (qui no la tinga ja) tal i com vam explicar en l’anterior notícia publicada. L’usuari és el NIF de la persona que va demanar l’alta i la contrasenya s’envia per correu electrònic a l’adreça que es va indicar en la petició.
Per a entrar a la plataforma Aules, l’alumnat utilitzarà la següent identificació:
- Usuari: NIA de l’alumne (el podeu consultar en els butlletins de notes o en la web familia d’itaca. Sinò, cal posar-se en contacte amb la persona tutora del grup perquè vos el facilite).
- Contrasenya: Són les tres primeres lletres del cognom en minúscula seguides de la data de naixement, en format DDMMAA. Per exemple, una alumna nascuda el 18 d’octubre de 2003 de nom Laura Pérez Sanchis tindrà com a contrasenya per181003.
En el cas de la plataforma Webex serà cada docent qui donarà les instruccions a l’alumnat implicat.
En cas de problemes en l’accés a les plataformes podeu enviar correu a 46004206tic@gva.es.
L’alumnat de 4t d’ESO i FP Bàsica II està disfrutant estos dies del viatge fi d’etapa a Berlín.
El diumenge l’han passat a Postdam, lloc on estiuejaven els emperadors prussians i el dilluns visitaran les restes del Mur de Berlín, on apendran un poc més dels històrics esdeveniments que ací es desarrollaren en les acaballes del segle XX.
A més, estan coneixent i gaudint d’una nova cultura, en alguns trets tant diferent de la nostra. Sense dubte una nova i gran experiència cultural i enriquidora.
El grup el formem 42 alumnes i tres professors. Estan acompanyats per dos guies turístics espanyols i molt professionals, Juan i Anabel.
L’alumnat de la Unitat Específca d’Educació Especial del nostre IES, dins el seu programa d’Autonomia Personal està desenvolupant diferents tallers de cuina. Es tracta que l’alumnat desenvolupe diferents habilitats de la vida diària per al seu desenvolupament en l’edat adulta, entre les quals podem incloure saber preparar un desdejuni saludable, preparar diferents elaboracions com coques típiques o dolços de la nostra zona, una truita, etc.
Hui hem preparat coca de ceba i pèsols i coca de tomaca i morrongo. Vos deixem la recepta per si vos animeu!! (Feu clic en “read more”)
Un any més, els i les alumnes de Cultura Clàssica, Grec i Llatí del centre han participat en el concurs Odissea de Cultura Clàssica, en el qual s’ha de donar resposta, en grups d’un màxim de tres estudiants, a una bateria de preguntes relacionades amb el món clàssic utilitzant tots els recursos que tenen al seu abast (Internet, llibres, etc.). En aquest concurs participen més de 200 grups de la Comunitat.
Tots els grups del centre han fet un treball magnífic però el format per Ana Pérez i Fabián López ha estat guanyador de la final autonòmica.
El Departament de Biologia i Geologia convoca el XXVI CONCURS DE FOTOGRAFIA “EL MEDI AMBIENT A LA SAFOR”. En aquest concurs pot participar tota la comunitat educativa, alumnat, professorat, personal no docent, mares i pares. Els premis, patrocinats per l’AMPA, es lliuraran a final de curs.
El passat dijous 6 de febrer, el Departament d’Economia va fer una eixida amb alumnes de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat a la IV Setmana de la Ciència a Oliva. Allí van assistir a dues conferències amb els títols: “Models de negocis sostenibles” i “La banca ètica”.
Va ser una activitat molt interessant per a tot l’alumnat que hi va assistir.
El passat dilluns 3 de febrer, alumnes de francés de tots els nivells, amb el seu professorat de l’assignatura, van anar a veure una comèdia francesa. Es tractava de l’obra de teatre “Le médecin malgré lui” de Molière. Va ser una representació molt divertida.
El proppassat dilluns 13 de gener, alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO van acudir, amb les seues professores, a una representació de teatre interactiu en anglés.
Va ser una activitat molt divertida i formativa.
Un grup d’alumnes de 1r d’ESO C i D junt amb l’alumnat de la unitat específica d’educació especial han elaborat uns murals en anglés, castellà i valencià (més endavant ho faran en francés) per aprendre les rutines diàries en les quatre llengües, cadascú al seu nivell. Els murals manipulables i desmuntables estaran exposats en diferents ubicacions del centre (aula 5, entrada del centre, UEEE i d’altres). Ha sigut una setmana de gratificant treball en equip on alumnes i professores han aprés i gaudit.
L’IES Ausiàs March es suma, un any més, a la commemoració del dia 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, reivindicant la lluita contra la violència masclista i expressant el nostre compromís per a impulsar aquelles mesures que puguen ser necessàries per a detectar, previndre, sensibilitzar i lluitar contra qualsevol tipus de violència de gènere.
Al llarg de la setmana s’han fet diferents activitats amb alumnes: penjada de cartells amb micromasclismes (assenyala el masclisme), penjada de cartells participants en el concurs organitzat per l’Ajuntament de Gandia i l’Àrea d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, eixida de l’alumnat de 2n d’ESO al teatre Serrano (“Me quiere, no me hiere”), realització d’una foto «aèria» amb alumnes sostenint una cartolina morada i fent un NO (a la violència de gènere), projeccions de vídeos, i lectura del manifest contra la Violència de Gènere.