La mar sense noms

La mar sense noms ha sigut una activitat del nostre centre que ha posat el focus en l’enorme tragèdia que es viu diàriament en la mar Mediterrània. A partir de dotze fotografies, fruit de l’experiència del fotoperiodista gandienc Borja Abargues, s’ha plantejat esta activitat en tres blocs. Es persegueix, a més de visibilitzar esta tragèdia a ulls de la nostra gent jove i fomentar el seu esperit crític, afavorir la reflexió emocional i l’empatia en l’enorme mar digital en el qual vivim.

L’activitat s’ha realitzat en tres blocs:

EXPOSICIÓ:

Des del 29 d’abril al 7 de maig, es van exposar les dotze fotografies realitzades per Abargues a bord de l’Aita Mari. En esta exposició, es buscava una interacció amb l’espectador, en demanar que deixara una petjadaemocional en un llenç, abans i després de llegir un context que ampliava la informació de la fotografia. Esta petjada emocional consistia a pintar un punt del color que corresponia a l’emoció sentida en veure la imatge. La reflexió posterior versava sobre preguntar-se com el fet de tindre informació sobre el context de la imatge varia l’emoció que se sent. Evidentment, traslladàvem esta idea a les xarxes socials.

XARRADA:

El dia 8 de maig, alumnes de 1r, 3r 4t d’ESO, 1r de batxillerat i FP Bàsica, van acudir a una xarrada d’Abargues, on es va ampliar molt més eixe context, en comptar la seua experiència de primera mà, mostrar fotografies i vídeos inèdits, i reflexionar sobre el que està ocorrent en el Mediterrani actualment.

A més, es van presentar les conclusions de les diferents petjades emocionals que va deixar l’alumnat del centre en l’exposició.

ENTREVISTA:

Per a finalitzar l’acte, alumnes de 1r d’ESO van realitzar una entrevista al fotoperiodista, on es van abordar temes relacionats amb el seu ofici i amb la seua experiència al llarg de la seua trajectòria professional