Visita al Monestir Santa Maria de la Valldigna i Mesquita de la Xara

Dijous 12 de maig, l’alumnat de 2n d’ESO va assistir a la visita guiada del Monestir Santa Maria de la Valldigna i la Mesquita de la Xara a Simat de la Vallgdigna. L’excursió, organitzada pels departaments de Castellà, Història i Valencià, va oferir a l’alumnat l’oportunitat de conèixer aquests monuments espirituals, històrics i culturals de l’antic Regne de València.

El Reial Monestir és d’estil cistercenc, va ser fundat l’any 1298 pel rei Jaume II El Just i va estar habitat fins l’any 1835, data en la qual es produí la desamortització de Mendizábal. En l’any 1991 va ser adquirit per la Generalitat Valenciana i actualment està recuperant el seu antic esplendor artístic i arquitectònic, i també la seua funció com a epicentre cultural dels valencians.

La Mesquita de la Xara  s’estenia l’alqueria musulmana de La Xara, avui desapareguda, on es conreaven vinyes, garrofers i figueres. El topònim de La Xara pot ser provinga de “as-sacrà” (“l’estepa”, “la garriga”).

L’alumnat va gaudir molt d’aquesta activitat. Va ser una experiència enriquidora i molt positiva.