ESO (LOMLOE)

La Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es Modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació (LOMLOE) entrarà en vigor:

  • El curs 22-23 per a 1r i 3r d’ESO
  • El curs 23-24 per a 2n i 4t d’ESO

L’etapa d’educació secundària obligatòria comprén quatre cursos, que se seguiran ordinàriament entre els dotze i els setze anys d’edat. (Art. 22.1 de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre)

La finalitat de l’Educació secundària consisteix a aconseguir que els alumnes i les alumnes adquireixen els elements bàsics de la cultura, especialment en els seus aspectes humanístic, artístic, científic-tecnològic i motriu; desenvolupar i consolidar en ells els hàbits d’estudi i de treball; així com hàbits de vida saludables, preparant-los per a la seua incorporació a estudis posteriors, per a la seua inserció laboral i formar-los per a l’exercici dels seus drets i obligacions de la vida com a ciutadans. (Art. 22.2 de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre )

A més el DECRET 107/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum d’Educació Secundària obligatòria, AFEGEIX QUE:

El desenvolupament curricular d’aquesta etapa ha de contribuir al desenvolupament personal, emocional i social de tot l’alumnat de forma equilibrada i des d’una perspectiva inclusiva, fomentant la ciutadania democràtica i la consciència global, amb voluntat d’educar persones crítiques i compromeses en la millora del seu entorn i en aconseguir un futur sostenible per a tots d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. (Art 4.2)

Organització de les assignatures i el nombre d’hores de cadascuna d’elles que s’imparteixen en aquest nivell educatiu.

* DECRET 66/2024, de 21 de juny, del Consell, per la qual es modifica el decret 107/2022, i l’orde 19/2023, i el decret 108/2022.

1r ESO (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ANGLÉS4
CASTELLÀ3
VALENCIÀ3
GEOGRAFIA I HISTÒRIA3
EDUCACIÓ FÍSICA2
MATEMÀTIQUES4
BIOLOGIA I GEOLOGIA3
MÚSICA2
TECNOLOGIA I DIGITALITZACIÓ2
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES30

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment (*)
  • Tallers de Reforç (*)
  • Laboratori d’Arts Escèniques
  • Laboratori de Creació Audiovisual
  • Taller de Relacions Digitals Responsables
  • Projectes Interdisciplinaris (*)
  • Finances i consum responsables

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista

2n ESO (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ANGLÉS4
CASTELLÀ3
VALENCIÀ 3
GEOGRAFIA I HISTÒRIA3
EDUCACIÓ FÍSICA2
MATEMÀTIQUES4
FÍSICA I QUÍMICA3
MÚSICA2
EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL2
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES30

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I (*)
  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment (*)
  • Tallers de Reforç (*)
  • Emprenedoria Social i Sostenible
  • Projectes Interdisciplinaris (*)

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista

3r ESO (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ANGLÉS3
CASTELLÀ3
VALENCIÀ 3
GEOGRAFIA I HISTÒRIA3
EDUCACIÓ FÍSICA2
MATEMÀTIQUES4
MÚSICA2
FÍSICA I QUÍMICA2
BIOLOGIA I GEOLOGIA2
EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL 2
TECNOLOGIA I DIGITALITZACIÓ 2
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES32

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
  • Creativitat Musical
  • Cultura Clàssica (*)
  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I (*)
  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I I (*)
  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment (*)
  • Tallers de Reforç (*)
  • Taller d’Economia
  • Projectes Interdisciplinaris (*)

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista

3r ESO – PDC (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ÀMBIT LINGÜÍSTIC I SOCIAL:
* CASTELLÀ
* VALENCIÀ
* GEOGRAFIA I HISTÒRIA
9
ÀMBIT CIENTÍFIC:
* MATEMÀTIQUES
* BIOLOGIA I GEOLOGIA
* FÍSICA I QUÍMICA
8
ÀMBIT PRÀCTIC:
*TECNOLOGIA I DIGITALITZACIÓ
* EDUCACIÓ PLÀSTICA, VISUAL I AUDIOVISUAL
4
ANGLÉS3
EDUCACIÓ FÍSICA2
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES32

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
  • Creativitat Musical
  • Cultura Clàssica (*)
  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I (*)
  • Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I I (*)
  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment (*)
  • Tallers de Reforç (*)
  • Taller d’Economia
  • Projectes Interdisciplinaris (*)

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista.

4t ESO (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ANGLÉS3
CASTELLÀ3
VALENCIÀ 3
GEOGRAFIA I HISTÒRIA3
EDUCACIÓ FÍSICA2
MATEMÀTIQUES A o B4
EDUCACIÓ EN VALORS CÍVICS I ÈTICS1
MATÈRIA DE OPCIÓ 13
MATÈRIA DE OPCIÓ 23
MATÈRIA DE OPCIÓ 33
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES32

MATÈRIES OPCIÓ:

  • Biologia i Geologia
  • Digitalització
  • Economia i Emprenedoria
  • Expressió Artística
  • Física i Química
  • Formació i Orientació Personal i Professional
  • Llatí
  • Música
  • Segona Llengua Estrangera
  • Tecnologia

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Projectes Interdisciplinaris (*)
  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment  (*)
  • Tallers de Reforç  (*)
  • Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
  • Arts Escèniques
  • Filosofia

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista.

4t ESO – PDC (LOMLOE)

MATÈRIESHORES SETMANALS
ÀMBIT LINGÜÍSTIC I SOCIAL:
* CASTELLÀ
* VALENCIÀ
* GEOGRAFIA I HISTÒRIA
9
ÀMBIT CIENTÍFIC:
* MATEMÀTIQUES
* BIOLOGIA I GEOLOGIA
* FÍSICA I QUÍMICA
9
ÀMBIT PRÀCTIC:
*TECNOLOGIA I DIGITALITZACIÓ
* EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
4
ANGLÉS3
EDUCACIÓ FÍSICA2
EDUCACIÓ EN VALORS CÍVICS I ÈTICS1
OPTATIVA2
RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA1
TUTORIA1
TOTAL HORES32

MATÈRIES OPTATIVES:

  • Projectes Interdisciplinaris (*)
  • Segona Llengua Estrangera (*)
  • Tallers d’Aprofundiment  (*)
  • Tallers de Reforç  (*)
  • Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
  • Arts Escèniques
  • Filosofia

(*) els centres han d’oferir, almenys, aquestes matèries sempre que hi haja disponibilitat horària del professorat amb destinació definitiva en el centre i no supose un augment de la plantilla prevista.

OBJECTIUS DE L’ESO ( Art. 7 del decret 107/2002, de 5 d’agost)

L’Educació Secundària Obligatòria ha de contribuir a desenvolupar en l’alumnat les capacitats que els permeten:

1. Assumir responsablement els seus deures, conéixer i exercir els seus drets en el respecte als altres, practicar la tolerància, la cooperació i la solidaritat entre les persones i grups, exercitar-se en el diàleg afermant els drets humans com a valors comuns d’una societat plural i preparar-se per a l’exercici de la ciutadania democràtica.

2. Desenvolupar i consolidar hàbits de disciplina, estudi i treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.

3. Valorar i respectar les diferències de gèneres i la igualtat de drets i oportunitats entre ells. Rebutjar els estereotips que suposen discriminació entre homes i dones.

4. Enfortir les seues capacitats afectives en tots els àmbits de la personalitat i en les seues relacions amb els altres, així com rebutjar la violència, els prejudicis de qualsevol tipus, els comportaments sexistes i resoldre pacíficament els conflictes.

5. Desenvolupar destreses bàsiques en la utilització de les fonts d’informació per a, amb sentit crític, adquirir nous coneixements. Desenvolupar les competències tecnològiques bàsiques i avançar en una reflexió ètica sobre el seu funcionament i utilització.

6. Concebre el coneixement científic com un saber integrat, que s’estructura en diferents disciplines, així com conéixer i aplicar els mètodes per a identificar els problemes en els diversos camps del coneixement i de l’experiència.

7. Desenvolupar l’esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per a aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.

8. Comprendre i expressar amb correcció, oralment i per escrit, en les llengües oficials, el valencià, com a llengua pròpia, i el castellà, com a llengua cooficial, textos i missatges complexos, i iniciar-se en el coneixement, la lectura i l’estudi de la literatura.

9. Comprendre i expressar-se en una o més llengües estrangeres de manera apropiada.

10. Conéixer, valorar i respectar els aspectes bàsics de la cultura i la història pròpies i dels altres, incloses les llengües familiars, així com el patrimoni artístic i cultural, com a mostra del multilingüisme i de la multiculturalitat del món, que també s’ha de valorar i respectar.

11. Conéixer i acceptar el funcionament del propi cos i el dels altres, respectar les diferències, afermar els hàbits de cura i salut corporals i incorporar l’educació física i la pràctica de l’esport per a afavorir el desenvolupament personal i social. Conéixer i valorar la dimensió humana de la sexualitat en tota la seua diversitat.

12. Valorar críticament els hàbits socials relacionats amb la salut, el consum, la cura, l’empatia i el respecte cap als éssers vius, especialment els animals, i el medi ambient, contribuint a la seua conservació i millora.

13. Apreciar la creació artística i comprendre el llenguatge de les diferents manifestacions artístiques, utilitzant diversos mitjans d’expressió i representació.

14. Prendre consciència de les problemàtiques que té plantejades la humanitat i que es concreten en els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

NORMATIVA DE REFERÈNCIA:

  1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació
  2. Reial decret 217/2022 de 29 de març, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria que defineix, entre altres aspectes, els objectius, fins i principis generals i pedagògics del conjunt de l’etapa, així com les competències clau i el perfil d’eixida de l’alumnat al final de l’ensenyament bàsic.
  3. Decret 107/2002, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i curículum d’Educació Secundària Obligatòria.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies