Assegurança escolar. NUSS

A partir de 3r d’ESO i en qualsevol modalitat d’estudis i formació professional, al nostre centre batxillerat i cicles formatius, fins als 28 anys*, és obligatori subscriure individualment l’assegurança escolar de la Seguretat Social.

*Els beneficis deixaran de cobrir-se quan l’estudiant hi haja complit els 28 anys encara que no hi haja finalitzat els seus estudis. De tota manera l’alumne estarà cobert per l’assegurança fins que acabe el curs acadèmic al qual ha complit dita edat.

Si l’estudiant treballa, té dret com a assegurat d’assistència sanitària, per la qual cosa no podrà acollir-se als beneficis de l’assegurança escolar en matèria de prestacions sanitàries i haurà de fer ús exclusiu del seu dret.

Abans de 2019, per poder sol·licitar aquesta assegurança, la Tresoreria General i l’Institut Nacional de la Seguretat Social havien establert com a requisit previ obtenir un Número d’Usuari de la Seguretat Social (NUSS), que identifique individualment a cada alumne/a que curse estudis o formació.

Per aquest motiu, en tot procés de matriculació en qualsevol dels estudis o formació professional s’exigia presentar una fotocòpia del document on s’acredita el NUSS de l’alumnat (l’original ha de estar sempre en el seu poder), a més del corresponent pagament de la quota de l’assegurança escolar al formalitzar la matrícula.

Estan exclosos de de fer el pagament de l’assegurança escolar els alumnes de 1r i 2n d’ESO, els majors de 28 anys al começament del curs al que es matricula i els que ja hagen fet l’abonament en un altre centre d’ensenyament oficial (el qual haurà de presentar el justificant).

Però des de l’any 2019,  no és necessari presentar el NUSS a l’hora de formalitzar la matrícula.

En cas de necessitar el servei l’INSS l’assignarà.

De tota manera, si haguereu de sol·licitar-lo, a continuació teniu les instruccions.

Per obtenir el NUSS es requereix:

1) DNI o document d’identitat equivalent en vigor, amb cognoms, nom, identificador de persones físiques (DNI o NIE), nacionalitat, sexe, domicili, localitat i data de naixement, nom del pare i nom de la mare.

NORMATIVA: Resolució 12 de desembre de 2005, de la Secretaria General Tècnica… BOE de 16 de desembre)

2) Omplir i presentar el document corresponent : Imprés TA1

3) Es pot sol·licitar directament per l’interessat/da o per els seus representants legals a qualsevol oficina de la Tesoreria General de la Seguretat Social.

L’oficina que correspon a la Pobla de Farnals està a l’avinguda Horts, núm. 39 de Sagunt.

Una vegada en possesió del NUSS, les prestacions de la asseguraça escolar inclouen l’accident escolar.

S’enten per accident escolar, el produït amb ocasió d’activitats relacionades exclusivament amb la seua condició d’estudiant.

La prestació en el cas d’accident escolar inclou: assistència mèdica i farmacèutica completa, internament sanatorial, intervencions quirúrgiques i indeminització en cas d’incapacitat temporal o mort, segons les circumstàncies.

Per obtenir més informació sobre les prestacions de l’assegurança escolar podeu visitar els següents enllaços:

Informació general

Fullet informatiu