La vida al centre és molt activa i amb la creació de la nova pàgina web volem recordar activitats que hem realitzat els darrers anys.
Hem col·laborat puntualment amb diferents ONGs i associacions com: L’associació espanyola contra el càncer, Save the Children, GLORR Fundación, Open Arms, Modepran (protectora d’animals), el banc d’aliments, creu roja…
Hem realitzat diferents activitats i actes per commemorar dies assenyalats al calendari com el dia de la dona, el dia internacional contra la violència de gènere, el dia de les llengües europees on donem a conèixer el treball col·lectiu del nostre alumnat al portfolio europeu de les llengües, el dia de les biblioteques escolars, el dia de Sant Jordi, El dia del número Pi…
Prestatgeria de la dona
El curs 2019-2020, amb motiu del 30é aniversari de la convenció dels drets de la infància i de l’adolescència (CDIA), el nostre alumnat de batxillerat, amb la col·laboració de l’empresa de tripas aerosol , va pintar un mural un mural amb el lema Drets per a volar.
No és la primera vegada que el nostre alumnat amb el departament d’arts plàstiques ha elaborat un treball que ha deixat empremta al centre. Anys abans amb l’arbre de les ciències i amb el mural la presència de l’absència.
Dins del Pla lector, realitzem les tertúlies dialògiques i el curs queno és possible el transformem en un club de lectura. També hem realitzat trobades amb autors, tallers de lectura…
Anualment, la casa de la cultura de la Pobla de Farnals organitza la campanya “ANEM AL TEATRE”, gràcies a la qual el nostre alumnat gaudeix d’obres de teatre en valencià.
També tots els anys participem a les trobades d’escoles en valencià. L’any 2016, és va celebrar al Puig, on un dels nostres alumnes va escriure un text per definir el nostre centre, el qual podeu llegir a la biblioteca del centre.
IES Guillem d’Alcalà (La Pobla de Farnals)
Si mires des de lluny l’IES Guillem d’Alcalà,
de nom inacabable i desconegut,
sembla estar mig construït, mig destruït;
habitat per gent no molt normal.
Veus rajoles monòtones sostenint les classes,
treball i esforç en època d’exàmens,
crits, sorolls i conflictes tothora.
A l’estiu massa calor, a l’hivern massa fred.
Però així i tot, es veu il·lusió.
Il·lusió traduïda en rogles davant d’una baralla de cartes,
Il·lusió traduïda en apunts mig perduts dins de les motxilles apilades.
Il·lusió traduïda en excursions i alumnes inesgotables.
Il·lusió traduïda en ganes d’aprendre, de viure, de llegir i de ser lliure.
Com podeu pensar, tot depén de perspectives.
Pel que fa al departament de llengües, hem de destacar les activitats realitzades pel departament de francès amb el institut francès (IFV) on el nostre alumnat ha sigut guardonat en diferents ocasions.
El departament de Llatí i Grec, tots els anys va al teatre romà de Sagunt i participa en diferents tallers de Domus Baebia Saguntina amb l’alumnat de cultura clàssica, llatí i grec. També al concurs Odissea.
L’equip de mediació i el nostre alumnat mediador, a més de la formació continua, a la fi del primer trimestre fan unes jornades de convivència per cohesionar el grup a la vegada de seguir formant-se. També realitzen trobades amb altre alumnat mediador d’altres centres de la comunitat.
Molt important són les xerrades del pla director sobre addiccions i els perills de les xarxes socials. Com també les del programa PIES sobre sexualitat.
També l’AMPA presenta diferents conferències, entre d’altres, les dirigides als pares per ajudar als seus fills, que resulten molt interessants i instructives.
El departament de música, any rere any, participa a les trobades de Com sona l’ESO.
En acabar la secundària, l’alumnat de 4t, cada any, realitza el viatge de fi de curs a Londres.
I són moltíssimes les activitats que es realitzen des dels diferents departaments, com visites a museus, visita al IFIC, visita al institut de nanofotònica , visita a Les Corts i al Palau de la Generalitat, visites a empreses com la Coca-Cola (IAEE), eixides al cine, gimcanes, participació en concursos de ciències, tallers de física, tallers de drons, scape room, valencianada, rutes matemàtiques, prova cangur, participació a la fira experimenta (física i tecnologia), participació a la fira aèria (tecnologia), participació al projecte momo (tecnologia i plàstica), tallers sobre la igualtat de gènere, tallers sobre alimentació saludable, jornades esportives…
Per acabar, parlarem de la gran varietat d’activitats que es realitzen des del departament d’hoteleria i turisme.
Han participat en fires gastronòmiques, concursos gastronòmics, a la primavera educativa, Skills, tallers de tot tipus com tallers de cocteleria, de tall de pernil, de tècniques culinàries… Han realitzat visites com al mercat central i la Llotja, bodegues de renom de la Comunitat Valenciana… Xerrades de professionals al camp de l’hoteleria. Sense oblidar la participació al programa ERASMUS+.
Hem de destacar la segona posició al concurs organitzat per Le Cordon Bleu Madrid d’un dels nostres alumnes.
L’IES Guillem d’Alcalà és un centre viu, que mira cap al futur i es preocupa per la formació del seu alumnat, i totes les activitats van adreçades a complementar la seua formació.
Podeu veure les entrades anteriors al blog antic del centre al següent enllaç: