DEPARTAMENT D’INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ EDUCATIVA I PROFESSIONAL

El Departament d’Informació i Orientació Educativa i Professional oferix dos servicis clarament diferenciats, el servici d’orientació educativa, i el servici d’orientació professional.

Contacte general  46017861.info@edu.gva.es

LA NOVA FP

L’1 d’abril es va publicar Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d’Ordenació i Integració de la Formació Professional, que té per objectius:

• La constitució i ordenació d’un sistema únic i integrat de formació professional.
  • Regular un règim de formació i acompanyament professionals que, servint a l’enfortiment, la competitivitat i la sostenibilitat de l’economia espanyola, siga capaç de respondre amb flexibilitat als interessos, les expectatives i les aspiracions de qualificació professional de les persones al llarg de la seua vida i a les competències demandades per les noves necessitats productives i sectorials tant per a l’augment de la productivitat com per a la generació d’ocupació.
  • Quantes mesures i accions es programen i desenrotllen en el marc del Sistema de Formació Professional hauran de respondre a la finalitat a la qual este servix, amb la flexibilitat que exigix la generació d’itineraris formatius i professionals versàtils

Vols conéixer els canvis que es produiran en l’FP a partir de setembre de 2024?

Amb este vídeo l’entendràs tot a la perfecció:

SERVICI D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA

Va destinat a l’alumnat matriculat en el centre. Esta orientació, que part de l’equip docent del grup, coordinat pel tutor, adquirix en este departament, un caràcter especialitzat a través de els/as orientadors/as, entre els objectius del qual estarà contribuir a l’èxit escolar, la personalització de l’aprenentatge, i la detecció precoç de necessitats. Al mateix temps, i en col·laboració amb la coordinació d’Igualtat i convivència del centre, contribuiran al desenrotllament d’actituds i competències que promoguen la igualtat, coeducació, convivència i tolerància.

En el nostre centre comptem amb tres persones de l’especialitat d’orientació. Cadascuna d’elles té assignades unes famílies professionals. El tutor del grup, a principi de cada curs escolar, informarà per WebFamilia, al conjunt del seu alumnat o famílies, que persona orientadora li correspon i el seu correu de contacte. Este servici s’encarrega també d’assessorar aquelles persones amb diversitat funcional reconeguda, que vulguen cursar estudis de formació professional. Això ha de fer-se sempre abans de l’admissió, o en defecte d’això, abans de la matrícula. Han de sol·licitar cita a través del correu general 46017861.info@edu.gva.es, per a ser orientats en les possibles problemàtiques de l’elecció feta, o bé explicar-los altres opcions més adequades.

SERVICI D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL

El Servici d’Orientació Professional, va destinat, no sols a l’alumnat del centre, sinó també a persones, empreses, organismes i institucions. En este servici col·laboren de manera coordinada, orientadors, professorat de Formació i Orientació Laboral, i professorat de cada Família Professional.

Este servici inclou:

• Informació actualitzada de les ofertes de formació professional en el Sistema de Formació Professional.
  • Informació sobre els perfils de les ocupacions, tendències en l’evolució del mercat, possibilitats d’accés a l’ocupació, i oportunitats de formació relacionades amb elles.
  • Assessorament individualitzat sobre els itineraris i les seues eixides acadèmiques, formatives i professionals des de la identificació de la motivació i objectius personals.
  • Assessorament inicial en els processos d’acreditació de competències per experiència professional o vies no formals de formació.
  • Difusió d’ofertes, programes i oportunitats a través de la web del centre i de xarrades i jornades presencials.
  • Difusió de ferramentes digitals i ajuda en el maneig d’estes per a desembolicar-se en un mercat formatiu i professional progressivament complex.
  • Acompanyament per a l’emprenedoria i la innovació.

SI necessites assessorament o orientació professional, escriu al 46017861.info@edu.gva.es , i t’ajudarem. Podem fer-ho per correu, telèfon, vídeo conferencia, o si preferixes vindre presencialment, concertarem una cita.