Alumnat de nou ingrés

Requisits d'accés

L'alumnat de nou ingrés és aquell alumnat que es matricula per primera vegada a un idioma o que ha estat matriculat a una EOI en cursos anteriors al 2023/24.

També es considera alumnat de nou ingrés a l'alumnat matriculat en el curs 2023/24 que vol estudiar un altre idioma distint al que estava cursant.

DISPOSICIONS GENERALS D'ACCÉS

Idiomes anglés i valencià:

Per a accedir als ensenyaments dels idiomes anglés i valencià és requisit tindre com a mínim 16 anys o complir-los l’any en què es comencen els estudis.

Idiomes francés, alemany i italià:

Es podrà accedir als ensenyaments dels idiomes francés, alemany i italià a partir dels 14 anys o complir-los l’any en què es comencen els estudis.

Ciutadans estrangers:

Els ciutadans de qualsevol nacionalitat es poden matricular en un idioma estranger diferent de l'oficial del país on van fer l'escolarització obligatòria.

CONDICIONS D'ACCÉS ALS CURSOS

Curs d'iniciació nivell 1A2:

Per a accedir al curs d'iniciació, nivell 1A2, de qualsevol idioma no cal aportar cap requisit acadèmic.

Resta de nivells:

Amb excepció del curs d'iniciació 1A2, per accedir a la resta de cursos de les Escoles Oficial d'Idiomes, caldrà complir algún dels requisits que marca la normativa:

- Certificats i Titulacions que habiliten per a la matriculació:

Aquestes són les titulacions més utilitzades per a accedir a l'EOI:

• Títol de Batxillerat: habilita per a accedir a 1B1 de la primera llengua estrangera cursada en Batxillerat.
    • Títol Batxillerat en el programa d’ensenyament en valencià: habilita per a accedir a C1 de valencià.

- Resultat de la Prova de Certificació amb qualificació global de No Apte:

L'alumnat que s'ha presentat a certificació, però obtingué la qualificació final de no apte, pot accedir al nivell que s'indica a continuació si compleix aquests requisits:

1. L'alumnat que haja superat tres parts de la prova de certificació podrà matricular-se en l'últim curs del mateix nivell que no ha superat en la prova
      2. L'alumnat que haja obtingut un percentatge de puntuació mínim d'un 50% en cadascuna de les activitats de llengua avaluades i un 60% de puntuació global, podrà promocionar al següent curs.

- Test de classificació (Prova de nivell):

En cas de no tindre cap del certificats que habiliten per a la matrícula, caldrà realitzar un test de classificació per accedir a qualsevol curs superior a l'1A2.

DOCUMENTACIÓ QUE HAS D'ENTREGAR PER A TRAMITAR LA MATRÍCULA
bag-1245954
  1. Taxa 046 i justificant de pagament. (La taxa de matrícula l'ha de generar cada alumne/a a través de la Secretaria Digital)
  2. Fotocòpia del DNI
  3. Certificat acreditatiu de nivell de llengua (Per a accedir al nivell 1A2, si has fet prova de nivell, o has estat matriculat en una EOI de la C. Valenciana a partir del curs 2019/20, no has d'aportar el certificat acreditatiu).
  4. Si és el cas, per a no abonar la taxa d'obertura d'expedient, documentació que acredite que s'ha estat matriculat en una EOI de la C.V. (no cal aportar si l'alumnat ha estat matriculat en l'EOI de Xàtiva, o a partir del curs 2019/20 en qualsevol EOI de la C.V.)
  5. En cas de bonificacions o exempcions: justificant que ho acredite.
  6. En cas de sol·licitar adaptació, hi haurà que justificar-ho segons el que es disposa en la Resolució de 20 de setembre de 2021: enllaç informació
man-working-on-the-laptop-as-freelancer-2407294-2012361

INFORMACIÓ IMPORTANT

• L'alumnat que mai ha estat matriculat en una EOI de la Comunitat Valenciana, cal que pague l'obertura d'expedient (25,98€). (Les taxes sé les generarà cada alumne/a a través de la Secretaria Digital)
  • Consulta les vacants ací. (a partir del 13 de setembre)
  • Consulta els grups i horaris ací
  • El procediment per a tramitar la matrícula consta de 3 pasos. Assegura't que finalitzes cadascun correctament:
      • En el 1er pas - del 13 al 17 de setembre - obtindràs el justificant de registre d'admissió.
      • En el 2n pas - 20 de setembre - podràs comprovar si t'han admés accedint a la Secretaria Digital. Ahí és quan t'apareixerà l'opció de generar i pagar la taxa de matrícula.
      • En el 3er pas - del 20 de setembre al 3 d'octubre - hauràs d'entregar documentació i obtindràs el resguard de la matrícula

Necessites ajuda amb el procés? Contacta amb nosaltres al 46028661.secretaria@edu.gva.es o al telèfon 96 224 93 45.