Test de classificació o prova de nivell

El test de classificació, també conegut com a prova de nivell, és un examen per a les persones que volen estudiar un idioma com a alumnes en la modalitat oficial. Es convoca en el mateix procés de matrícula (al juny i al setembre) i, excepcionalment, es pot realitzar en començar el curs. La finalitat del test de classificació o nivell és que la persona sol·licitant que tinga coneixements previs en un idioma i no dispose de cap certificat que ho acredite puga accedir directament a qualsevol nivell (si hi ha vacants) sense cap requisit previ.

• L’EOI no certifica el nivell en què s’ha situat una persona per test de classificació fins que no s’acaba el curs i supera l’esmentat nivell.
  • El fet de presentar-se al test de classificació no garanteix cap plaça escolar a la persona sol·licitant.
  • El resultat del test de classificació és vàlid per al curs acadèmic en què s’ha fet en qualsevol de les escoles oficials d’idiomes de la Generalitat Valenciana.
  • Cada alumne només pot fer un test de classificació per idioma i curs acadèmic.