Història

L’EOI Plana Baixa és un centre públic d’ensenyaments de règim especial d’idiomes. És una escola oficial d’idiomes (EOI) que forma part de la xarxa d’EOI de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, creada al setembre de 2018 pel Decret 145/2018, de 14 de setembre, del Consell, de creació de l’Escola Oficial d’Idiomes Plana Baixa a Vila-real (DOGV núm. 8386, de 19.09.2018)

L’EOI Plana Baixa es crea amb seu a Vila-real per desglossament de les seccions que pertanyien a l’EOI de Castelló a les comarques de la Plana Baixa (Vila-real, Borriana, la Vall d’Uixó, Nules, Onda) i l’Alt Palància (Sogorb), a més a més, es crea la secció de l’Alcora, a l’Alcalatén. La majoria de les seccions tenien més de quinze anys de funcionament, raó per la qual la creació de l’EOI Plana Baixa ha estat el resultat de la necessitat de comptar amb una EOI comarcal pròpia que facilite i aprope els serveis d’ensenyament de llengües a la segona comarca més poblada (35%) de la província de Castelló.

L’oferta actual d’estudis a la seu de Vila-real està conformada per cinc idiomes: alemany, anglés, francés, italià i valencià. En la resta de seccions s’imparteix anglés; a més, a Borriana també s’imparteix francés i a la Vall d’Uixó, francés i alemany.