Legislació

Legislació general

Ordenació EOI i seccions

• Decret 145/2018, de 14 de setembre, del Consell, de creació de l’Escola Oficial d’Idiomes Plana Baixa a Vila-real.
  • Resolució de 15 d’octubre de 2018, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es disposa el funcionament de l’Escola Oficial d’Idiomes Plana Baixa, a Vila-real, codi de centre 12007188.
  • Ordre 3/2019, de 2 de juliol, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual s’estableix la distribució geogràfica de les escoles oficials d’idiomes i es regulen les seccions i altres ubicacions per als seus ensenyaments.
  • Resolució de 9 de juliol de 2021, del conseller d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les seccions i altres ubicacions de les escoles oficials d’idiomes.

Organització i funcionament

• Decret 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d’idiomes (ROF).
  • Resolució de 18 de juliol de 2023, del secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions en termes d’ordenació acadèmica i organització de les escoles oficials d’idiomes valencianes durant el curs 2023-2024.

Currículum

• Reial Decret 1041/2017, de 22 de desembre, pel qual queden fixades les exigències mínimes del nivell bàsic a efectes de certificació, s’estableix el currículum bàsic dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1, i Avançat C2, dels Ensenyaments d’idiomes de règim especial.
  • Decret 242/2019, de 25 d’octubre, d’establiment dels ensenyaments i del currículum d’idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana.
  • Correcció d’errades del Decret 242/2019, de 25 d’octubre, d’establiment dels ensenyaments i del currículum d’idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana (apartat gramàtica del Nivell Intermedi B2 d’Anglés).

Avaluació

• Reial Decret 1/2019, d’11 de gener, pel qual s’estableixen els principis bàsics comuns d’avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1, i Avançat C2 dels ensenyaments d’idiomes de règim especial.
  • Ordre 34/2022, de 14 de juny, de la consellera d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l’avaluació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i les proves de certificació dels nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües a la Comunitat Valenciana.

Revisió i Reclamació de qualificacions

• Ordre 32/2011, de 20 de desembre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el dret de l’alumnat a l’objectivitat en l’avaluació, i s’estableix el procediment de reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions de promoció, de certificació o d’obtenció del títol acadèmic que corresponga.

Proves de certificació, alumnat presencial i lliure

• Resolució de 8 de febrer de 2024, del director General de Centres Docents, per la qual s’estableixen el calendari i el procés d’inscripció i matriculació per a la realització de la prova unificada de certificació (PUC) en les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana, corresponent a la convocatòria 2024.

Admissió i matrícula, alumnat oficial presencial

• Resolució de 17 de maig de 2023, del director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, per la qual s’estableix el calendari i el procés d’admissió i matrícula per al curs acadèmic 2023-2024 en les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana.
  • Resolució de 17 de maig de 2023, del director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixement d’un idioma que habiliten per a la matriculació en les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana.

Adaptacions curriculars

• Resolució conjunta de 20 de setembre de 2021, de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme i de la Direcció General d’Inclusió Educativa, per la qual es dicten les instruccions per a la sol·licitud d’adaptacions d’accés en les escoles oficials d’idiomes valencianes.