HORTET D’AROMÀTIQUES DE L’ IES ENRIC VALOR

Els alumnes de segon curs (grup SD2) del cicle de dietètica: Álvaro, Ainara, Carla, Maria i Noelia, van plantar i posar en marxa un hort escolar. A partir d’aquest moment, tant l’alumnat de segon, com el de primer, s’encarregarà de cuidar-lo.

L’alumnat, amb la Guía de professorat de l’escola de capatassos de Catarroja: Jaume Ivars i Marí Cruz Expósito, va preparar la terra i plantar plantes aromàtiques (llorer, timó, romaní, alfàbega, menta, timoner llimó…).

Aquestes plantes es van posar al lloc més adient de llum i temperatura del centre. Aquestes plantes són l ’inici d’un hort veritable on es plantaran altres aliments a poc a poc. A més a més, cal acabar de rodar les plantes amb pedres, reg i una malla per tal de protegir-les.

Al mateix temps, alguns alumnes de l’escola de capatassos (Josevi, Javi, Santi i Òscar) van preparar la resta del jardí al voltant de l’hort.

L’alumnat del cicle de dietètica utilitzarà aquestes plantes com a condiments per a elaborar plats de cuina en els mòduls de Higiene Alimentària i Alimentació equilibrada.

Aquesta iniciativa forma part, també, del projecte Nodrint i educant de l’ ONG Justícia Alimentària.