
Projecte Educatiu del Centre

Normes d’Organització i Funcionament
A través d’aquest document, ens proposem establir un conjunt de normes que reflecteixin els
nostres valors com a comunitat educativa i que ens permetin aconseguir els nostres objectius comuns
de manera harmònica i col·laborativa.

Organització de la Orientació Educativa i Professional
L’equip d’orientació educativa concreta, amb aquest document, en la seua planificació anual d’activitats aquelles
actuacions de suport al centre que li són pròpies, sempre des de la col·laboració amb altres agents
de la comunitat educativa i de l’entorn sociocomunitari.

L’acció tutorial és una part essencial del procés educatiu, íntimament lligada a
l’ensenyament-aprenentatge, i no pot ser considerada com una tasca aïllada o separada de la
resta d’activitats docents. És una labor pedagògica fonamentada en el seguiment i
acompanyament de l’alumnat amb la finalitat de garantir un desenvolupament personal i
acadèmic òptim, proporcionant-li les condicions més favorables possibles. En el nostre cas,
com a centre d’educació especial que som, l’acció tutorial adquireix una dimensió encara més
rellevant, ja que cada alumne té unes necessitats úniques que requereixen una atenció
personalitzada i específica.

El Pla de Convivència del nostre centre, com a Centre d’Educació Especial, es fonamenta
en la necessitat d’establir un marc general d’actuació que garanteixi:
- Una convivència positiva.
- La igualtat.
- La prevenció de la violència i la discriminació.
Però a més, ha d’estar adaptat a les característiques i necessitats específiques de
l’alumnat i de tota la comunitat educativa del centre.

El Pla Digital de Centre sorgeix principalment de tres trans projectes i directius governamenals que gestionen els fons i en determinen els eixos estratègics d’actuació. Amb l’objectiu de pal·liar les conseqüències de la pandèmia i aconseguir una economia i una societat més sostenibles, inclusibes i resilients, la Unió Europea crea el programa #NextGenerationEu, amb una dotació de fons per dur a terme les reformes i inversions dels països membres.

Si hi ha alguna premissa, que ningú no posa en dubte, és que una de les nostres finalitats educatives primordials ha de ser aconseguir lectors capaços de descodificar textos escrits, pictogrames, imatges o qualsevol altre sistema de comunicació visual, que s’adapte a les possibilitats, característiques i necessitats de l’alumne. Sobretot, perquè sense l’adquisició d’aquesta habilitat privem els alumnes del coneixement personal, social i cultural necessari per a moure’s en la societat amb autonomia.

Projecte de Gestió Econòmica

Aquest Projecte Lingüístic de Centre (PLC) té com a finalitat establir les línies
d’actuació lingüística i comunicativa d’un centre d’educació especial, amb especial
atenció a l’ús dels Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació (SAACs),
segons la normativa de la Comunitat Valenciana. El document pretén garantir l’accés
al llenguatge i a la comunicació de tot l’alumnat, independentment del seu nivell de
competència lingüística.

Mesures per a la Promoció i la Gestió de la Igualtat i la Convivència
La finalitat del Pla d’igualtat i de Convivència és establir un marc estructurat i coherent
que promogui un ambient escolar positiu, inclusiu i respectuós, on tots els membres de la
comunitat educativa puguin desenvolupar-se de manera integral.

Programa de Reutilització, Reposició i Renovació de llibres de Text i Material Curricular
El programa de reposició de llibres de text i material curricular és essencial per garantir
que tots els alumnes tinguin accés a recursos educatius adaptats a les seves
necessitats específiques. Aquest programa no només facilita l’accés a l’educació, sinó
que també promou la inclusió, la igualtat d’oportunitats i el desenvolupament integral
dels estudiants.

Carta de Compromís amb les Famílies
Les famílies o representants legals i el centre educatiu a través de la figura del tutor/a
comparteixen i manifesten per mitjà d’esta declaració de compromís que estan disposats a
cooperar per a estimular i millorar els hàbits d’estudi de l’alumne/a, la seua autonomia en el
procés ensenyament-aprenentatge, així com l’expectativa d’èxit basat en la seua responsabilitat i
esforç. L’alumne/a coneix els compromisos a què han arribat la seua família i els seus professors i
professores, i manifesta la seua disposició a col·laborar-hi.

El servici de Menjador Escolar té el caràcter de servei complementari, però al ser un Centre
d’Educació Especial d’àmbit comarcal on tots els alumnes són transportats, tots els alumnes, també
són usuaris del servei de menjador.
Conseqüentment, entenem aquest servei com un espai que garanteix una alimentació
adequada, un espai educatiu on xiquets i xiquetes aprenen hàbits d’interacció social. Té una funció
d’alimentació i nutrició, però també té una funció de caràcter educatiu, considerant el temps de
menjar i el temps d’oci com moments de convivència.

La nostra escola es defineix com un centre d’educació especial, democràtic, laic, inclusiu, que promou la igualtat d’oportunitats, la no violència, i la no discriminació. A més és un centre obert a l’entorn que té com a principal objectiu afavorir l’autonomia de l’alumnat a més d’aconseguir una inclusió real en la societat, augmentant la visibilització de les persones amb diversitat funcional.

Orgranització de la Jornada Escolar
Document en el qual s’explica com organitzem la jonada escolar a partir de la normativa vigent i dels procediments d’autorització d’horaris especials.



