Ensenyaments Elementals 24-25

En aquesta pàgina anirem afegint les diferents formes d’accés conforme es vagen obrint els procediments.

Ingrés i accés d’aspirants amb característiques excepcionals (Termini d l’1 de febrer a 30 d’abril)

Ingrés a Primer Curs d’Ensenyaments Elementals

• INSCRIPCIÓ A LES PROVES D’INGRÉS A PRIMER CURS EE :
    • Termini d’inscripció: del 20 de maig al 7 de juny de 2024.
    • Inscripció telemàtica: Pàgina per a la inscripció (sols estarà disponible durant el termini d’inscripció)Enviar resguard d’inscripció i pagament: una vegada realitzada la sol·licitut a la pàgina de Conselleria, enviar els resguards al e-mail 03012505.secretaria@edu.gva.es
    • Llistats provisionals d’inscrits: 10 de juny de 2024
    • Llistats definitius d’inscrits: 14 de juny de 2024
    • Documentació:el día de l’exàmen l’alumnat haurà de portar :
      • DNI o document acreditatiu oficial de la persona aspirant.
      • La sol·licitut d’inscripció generada al procés telemàtic junt amb el justificant de pagament.
  • VACANTS para todas las pruebas de acceso e ingreso: consulta las vacantes
    • Publicació:
  • REALITZACIÓ DE LES PROVES D’INGRÉS A LES PROVES A PRIMER CURS EE:
    • Dates i horari: entre l’1 i el 4 de juliol de 2024
  • RESULTAT DE LES PROVES D’INGRÉS A PRIMER CURS EE:
    • Publicació dels resultats provisionals: 8 de juliol de 2024
    • Publicació dels resultats definitius: 22 de juliol de 2024
    • Termini de matrícula: 24 de juliol
HORAN.º ORDRE

enyaments elementals de Música es cursaran ordinàriament entre els 8 i 12 anys, complits l’any natural d’inici dels ensenyaments. L’inici dels ensenyaments elementals amb menys de 8 anys o més de 12 s’entendrà com a excepcional, i la persona interessada haurà de realitzar la sol·licitut pertinent (més informació en aquest enllaç)

Estructura de la prova:

• PROVA A: estarà composta per dos exercisis:
    • Exercisi 1a: Prova per a discriminar el to (altura), es realitzen diversos exemples entre dos sons. L’alumne haurà de contestar amb una G (greu) o una A (agut), depenent de si el segon so és més greu o agut que el primer.
    • Exercisi 2a: Prova de memória tonal. es realitzen diversos exemples de parelles de melodies. L’alumne haurà de contestar amb una I (igual) o una D (diferent), depenent de si les melodies que escolta són iguals o diferents.
  • PROVA B: es realitzarà de manera individual i estarà composta per dos exercicis:
    • Exercisi 1b: Imitació rítmica, es tracta de repetir 5 items (esquema rítmic) de breu duració per mitjà de la percussió de palmes o colps.
    • Exercisi 2b: Imitació rítmic melòdica. es tracta de repetir 5 ítems per mitjà de l’entonació. L’alumne imitarà breus seqüències que conjuguen amb el ritme i la melodia.

Una vegada ralizada la prova es farà públic en el tauler d’anuncis del centre un llistat en el qual es llistarà a tots els participants amb la puntuació final obtinguda, i amb el dia i hora per a matricular-se, així com les vacants de cada especialitat.

Accés a Diferents Cursos d’Ensenyaments Elementals

La inscripció sol realitzar-se a principis del mes de juny, i la prova es realitza a principis de setembre.

Les proves específiques d’accés a segon, tercer i quart curs dels ensenyaments elementals de totes les especialitats instrumentals de música es realitzaran d’acord amb el currículum del curs precedent al qual l’aspirant opte i tindran la següent estructura:

PROVA A: Prova de llenguatge musical (comú a totes les especialitats)
PROVA B: PRÀCTICA INSTRUMENTAL:
lectura a primera vista d’un fragment adequat a l’instrument
interpretació d’una obra, estudi o fragment triat pel tribunal, d’entre una llista de tres que presentarà l’alumne o alumna. Es valorarà l’execució de memòria de les obres presentades i la dificultat d’aquestes.

• INSCRIPCIÓ A LES PROVES D’ACCÉS A DIFERENTS CURSOS EE :
    • Termini d’inscripció: del 20 de maig al 7 de juny de 2024
    • Inscripció telemàtica: Página para la inscripción (sols estarà disponible durant el termini d’inscripció)Enviar resguard d’inscripció i pagament: una vegada realitzada la sol·licitut a la pàgina de Conselleria, enviar els resguards al e-mail 03012505.secretaria@edu.gva.es
    • Llistats provisionals d’inscrits: 10 de juny de 2024
    • Llistats definitius d’inscrits: 14 de juny de 2024
    • Documentació:el día de l’exàmen l’alumnat haurà de portar :
      • DNI o document acreditatiu oficial de la persona aspirant.
  • VACANTS para todas las pruebas de acceso e ingreso: consulta les vacants
    • Publicació:
  • REALITZACIÓ DE LES PROVES D’ACCÉS A LES PROVES A DIFERENTS CURSOS EE:
    • Dates i horari:  entre l’1 i el 4 de juliol de 2024
  • TRIBUNAL
  • RESULTAT DE LES PROVES D’ACCÉS A DIFERENTS CURSOS EE:
    • Publicació dels resultats provisionals: 8 de juliol de 2024
    • Publicació dels resultats definitius: 22 de juliol de 2024
    • Termini de matrícula: 23 de juliol

CONTINGUTS, CRITERIS D’AVALUACIÓ I OBRES ORIENTATIVES PROVES D’ACCÉS ALS ENSENYAMENTS ELEMENTALS