BIBLIGUALS, COEDUCACIÓ EN IGUALTAT

Un projecte coeducador que fomenta l’educació en igualtat de les xiquetes i xiquets. Una proposta per als centres escolar de Xàtiva per a educar en valors com la igualtat de gènere i prestar atenció a l’eliminació d’estereotips sexistes i lluitar contra les desigualtats.

La lectura ens fa gaudir, fantasejar, ens relaxa i ens diverteix. Els contes i els relats infantils i juvenils són una font inesgotable per a la imaginació i la creació. Tots els llibres Bibliguals han estat visibles com a promoció lectora en la Zona d’Exposicions Biblio.

En primer cicle hem treballat els llibres adients a l’edat amb la realització d’activitats de la guia del projecte. A través del llibre “Superxiquets” canviem la nostra manera de veure la discapacitat.Tots podem tindre l’habilitat de trobar la part positiva de les coses per a traure el millor dels altres.

En el segon cicle amb el llibre “Malala, por el derecho de las niñas a la educación” hem intentat tant visibilitzar la història de la vida d’una jove feminista referent com analitzar les discriminacions i desigualtats que viuen les dones en el món.

En el tercer les xiquetes i xiquets han escollit un llibre del projecte, han treballat les portades i han estat exposades a un mural a l’entrada de la Biblioteca per fer publicitat dels llibres Bibliguals.