aletres opcions de custòdia

El col·legi Vila d’Alaquàs porta més de 50 anys amb les portes obertes com a col·legi d’educació infantil i primària.

Antigament, sobre l’any 1950, la nostra ubicació era una zona d’agricultura en la qual se separava la palla del gra de blat amb la finalitat de convertir-lo en farina. L’any 1957 es va construir una escola que rebia el nom de Tinent General González Gallarza per als xiquets i xiquetes dels voltants. A finals de la dècada dels 50 i principis dels 60, la immigració va fer necessària la creació d’un altre centre educatiu, per la qual cosa es va crear el col·legi “González Gallarza” situat a l’entrada del poble per la carretera de València.

Durant alguns anys van conviure ambdós col·legis amb el mateix nom, fins que, ja arribada la democràcia i celebrades les primeres eleccions municipals es va derruir el vell casal i es va transformar en un edifici modern que responia als nous plantejaments educatius.

Posteriorment es va construir un nou edifici entre 1.984 i 1.985 per a ampliar l’escola i millorar les seues instal·lacions. Després de 50 anys d’història el centre ha patit moltes modificacions i millores. A més hem anat adaptant les nostres metodologies i recursos a les necessitats dels nostres alumnes i a les noves tecnologies. Encara que ja no queda molt de la manera d’ensenyar dels nostres inicis, continuem tenint l’esperit proper i cooperatiu que ha fet possible que els alumnes que van estudiar ací ens confien l’educació dels seus fills i néts generació rere generació.