AUDICIÓ I LLENGUATGE
infografia paso a paso gratis juvenil rosa

En cada apartat podeu trobar recursos online i jocs de taula per a treballar diferents aspectes que ajudaran als vostres fills i filles  a millorar el seu llenguatge, articulació i comunicació.

En primer lloc vos propose activitats per a treballar els aspectes previs a la adquisició del llenguatge.JOCS D’ATENCIÓ I MEMÒRIA

L’atenció i la memòria son dos dels prerrequisits per a l’aprenentatge del lenguatge.

La memòria ajuda a que una persona puga enmagatzemar paraules, regles, conceptes… que conforman el llenguatge.

L’atenció porta a l’escolta, l’escolta condueix a la comprensió del llenguatge i la comprensió del llenguatge porta a la comunicació, tras la qual arriba la parla.

• Brainbox de los pequeñines castellano
  • Memoritzar imatges o objectes:  consisteix en mostrar durant uns segons fotografíes o il·lustracions d’aliments, animals, objectes quotidians… S’amaguen i el xiquet/a ha de nombrar-los de memòria.
  • Buscar diferències entre dos imatges
  • Encreguats adaptats a l’edat
  • Memory: amés de la memòria treballa també el vocabulari. Per exemple: Memory Funny Food, Memory Dinosaurios de Ravensburger
  • Star Memory Match

JOCS DE BUF

El buf és un aspecte important a treballar ja que serveixen per a manejar el control del aire al parlar, millorar i controlar la veu, millorar el sistema muscular que participa en la parla, millorar l’articulació dels fonemes i pronunciació i afiançar fonemes o reeducar-los.

• Fer pompes amb una palleta o amb un pompero
  • Rasgar papers en troços xicotets i bufar-los
  • Bufar mata-sogres o molinillos
  • Unflar globus (a partir de 5 o 6 anys)

JOCS DE MOVILITAT I TONIFICACIÓ

Per a articular correctament elos fonemes de la parla és necessari tindre una bona agilitat, força i coordinació dels òrgans articulatoris, que son els llabis, la llengua, el vel del paladar i la mandíbula.

Per a ajudar al correcte desenvolupament d’aquests òrgans és recomanable no usar pipó ni biberó, así com reduir la ingesta d’aliments triturats i purés, ja que al mastegar es van enfortint totes aquestes estructures.

• UN CUENTO PARA CADA LETRA. Aprende las 29 letras y sonidos del abecedario. Ed. SM
  • Colección cuentos divertidos. Ed. CEPE
  • Cuentos Para Hablar y Aprender. Revisada. Estimulación del lenguaje oral: praxias, ritmos, vocabulario. Ed. CEPE