Hort

Hort escolar

Què és?

Iniciem aquest curs el projecte de l’hort, inclòs al Projecte Ambiental del Centre, amb entusiasme i il·lusió, contem amb l’inestimable col·laboració de Paco, mestre que ha estat encarregat de portar l’hort anys enrere.

L’hort és un espai de múltiples aprenentatges, d’encontre i d’experiències per a l’alumnat i professorat. Tanmateix, potencia la transmissió de coneixements, la transmissió de valors com el respecte i la cura del nostre entorn, de les persones que hi participem. Per això, es converteix en una eina d’educació ambiental  i desenvolupament sostenible, en la que es dona la participació activa, la cooperació i el treball en equip.

El plantejament d’aquest curs s’ha fonamentat en tres eixos principals:

  • L’hort com un espai inclusiu de socialització, de interacció i comunicació.
  • Creació d’un hort ecològic respecte a la distribució dels bancals, abonament, preparació de la terra i conservació de les característiques del sòl, llavors i planters, respecte per la naturalesa i els seus ecosistemes, rotació de cultius...
  • Component educatiu de l’hort vinculat al currículum.

Des del projecte de l’hort s’han plantejat activitats ambientats relacionades amb altres institucions i col·laboradors: 1- La Compostera: amb l’IES Joanot Martorell i Taller Compostatges amb un especialista 2- Neteja de platges i solta de tortugues amb la fundació de l’Oceanogràfic 3- Hotelito d’insectes amb PFCB del centre de la Misericòrdia de València.

Objectius del projecte:

  • Fer coneixedor l’alumnat de tot els procés que segueix la vida de la planta, des de la sembra a la recollida del fruit o llavor.
  • Utilitzar l’hort com a instrument socialitzador, promovent activitats en la que es potencie la comunicació.
  • Component educatiu de l’hort: vinculat al currículum de forma transversal.
  • Reforçar els continguts de l’hort a l’aula.
  • Afavorir el treball en grup, amb responsabilitats rotatives.
  • Apreciar les fruites i verdures com a ingredients importants en l’alimentació, al consumir el que es produisca.
  • Utilitzar el quadre ajardinat esquerre de l’entrada i el de darrere del pati d'Infantil com a espai per a practicar l’horticultura per a l’alumnat i mostrador a les famílies d’una activitat escolar més.
  • Facilitar llaços de comunicació entre xiquets/es i famílies pel que fa a la cultura del camp, ja que són moltes les famílies les que al xalet o al poble disposen d’horts familiars.
  • Aprendre vocabulari adient a l’horticultura.
  • Valorar el paisatge de l’horta de València com una font de recursos única i un privilegi dels habitants d’aquesta terra.
  • Establir vincles afectius i de col·laboració amb alumnat de l'IES Joanot Martorell (antic alumnat de l'escola)

Novetats de l'hort :

L’hort escolar del Ramiro Jover – Per Nayara

Per LAURA, FIAÑO MARTINEZ | 10/06/2020

L’hort escolar del Ramiro Jover Una de les nostres alumnes de tercer de Primària, concretament Nayara Minaya, ens ha fet una descripció del que és el projecte de l’hort escolar en el nostre col·legi. Ací teniu la seua descripció. Llegiu-la bé perquè no li falta detall.