Projectes mediambientals

Aquests són alguns dels projectes que fem a l'escola

Medi Ambient

La comissió Ambiental a l'escola es va constituir fa un any, al curs 2018-2019. Està formada per membres de tota la Comunitat Educativa.

Des d'aleshores, hem realitzat diferents accions que s'han sumat a les que ja venia realitzant el centre des de 2010.

Vam iniciar diferents campanyes que hem continuant desenvolupant-les aquest curs.

Iniciades el curs passat:

• Reducció de plàstics a l'esmorzar. Esmorzars saludables
  • Mural a l'entrada de l'escola amb la sintesi de l'activitats
  • Participació en diferents projectes i concursos (Vinyetes per a salvar al món...)
  • Activitats de reciclatge amb l'empressa Leroy i Merlin
  • ODS junt a l'ONG Save de Children

Activitats Curs 19/20

Participació setmana mediambient a setembre.

• Programació d'extraescolars amb contingut ambiental.
  • Ecoreptes: 1- Utilitzar botellins d'aigua d'acer inoxidable. 2- Utilitzar carmanyoles per els esmorzar (L'AMPA les facilita per als socis). 3- Eficencia energètica. Estalvi de llum: interruptor amb sensor de moviment (al bany nou). 4- Estalvi d'aigua: aixetes amb temporalitzadors (als banys nous).      5- Ampliar la regla de les "3R" a la de  "10R".
  • Proyecte: "Arbres de Bailén" a desenvolupat al llarg  del curs.
  • Setmana d'animació lectora: Tema: "Els arbres"
  • Setmana cultural: Temàtica ambiental: La mar

Activitats al menjador

• Fruites i verdures ecolòligues un dia a la setmana com a mínim.
  • APP per als comensals on poen veure el menú i les diferents notificacions amb el consegüent estalvi de paper
  • Aigua en garrafes de gran tamany ( 20 litres) per reudir la producció de plàstic.
  • Utlització de tovalloles per eixugar-se  les mans en lloc de paper de cel·lulosa..
  • Centre productor de residus orgànics en col·laboració amb l'ajuntament.