Bona vesprada famílies,
Seguint les instruccions de Conselleria per la suspensió temporal de les classes per la pandèmia del COVID-19, us enviem tasques per realitzar amb els xiquets i xiquetes aquesta setmana.
DILLUNS 23
RUTINES: Buscar en un calendari real el dia de la setmana i el número. Escriure la data completa en un full (dia de la setmana, número, mes i any). En majúscula i minúscula. Mirar per la finestra l’oratge i apuntar-lo en un full: sol, núvols, pluja… Poden dibuixar l’oratge que fa també. En el mateix full escriure nom i cognoms en minúscula, amb la vostra ajuda.
MATEMÀTIQUES: repassar sèrie numèrica 1-10: en un full escriure els números de l’1 al 10, en ordre ascendent i després en ordre descendent.
Dibuixar en un full diferents formes geomètriques i escriure el nom al costat: cercle, quadrat, triangle, rectangle, rombe…
GRAFOMOTRICITAT: lletres “a”, “i”, “u”. Realitzar el traç de les tres vocals en minúscula. Es pot realitzar en una safata plena de sal o sorra, i fer el traç amb el dit. Després, fer les lletres en un full amb llapis. Fixeu-vos en la direccionalitat de les lletres. En Google podeu trobar alguns exemples, si voleu imprimir-les per a que les repassen.
JUGAR: Joc simbòlic (cuineta, metges, taller mecànic…)
DIMARTS 24
RUTINES: Igual que el dia anterior.
PROJECTE: Característiques dels peixos. Veure el vídeo:
A continuació parlar sobre les característiques dels peixos i escriure-les en un full: són vertebrats, ovípars, respiren per brànquies, sang freda…
VOLEM PEL MÓN:
- Pintar alguns monuments i coses representatives de Londres (autobusos, cabines telefòniques, el Big Ben, la bandera del Regne Unit,…).
- Retallar la maqueta del Big Ben i muntar-la i també la d’un autobús típic. La trobareu en l’enllaç: https://www.pinterest.es/pin/169025792246279191/
ART: Realització d’una papallona amb un rotllo buit de paper higiènic. https://mariposass.com/generalidades/con-rollos/. Podeu utilitzar els materials que tingueu a casa.
DIMECRES 25
RUTINES: Igual que el dia anterior.
PROJECTE: Característiques dels animals mamífers. Veure el vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=eZXJ-g4jBG4
A continuació parlar sobre les característiques dels mamífers (són vertebrats, vivípars, poden ser carnívors, herbívors…). Escriure un llistat d’animals mamífers marins.
JOCS DE TAULA: jugar al dominó. Pot ser qualsevol que tinguin els xiquets i xiquets al casa (de números, de fruites…).
JUGAR: Joc simbòlic, construccions, modelar plastilina, etc.
DIJOUS 26
RUTINES: Igual que el dia anterior.
PROJECTE: Cantar i ballar la cançó “Un peixet en el fons de l’estany”
PDI: https://clic.xtec.cat/projects/encreuats/jclic.js/index.html
https://clic.xtec.cat/projects/sudoku2/jclic.js/index.html
LECTURA D’UN CONTE I TREBALL DE COMPRENSIÓ: parlar sobre el fil de la història, personatges…
DIVENDRES 27
RUTINES: Igual que el dia anterior.
GRAFOMOTRICITAT: Agafar una tros de paper de cuina i repassar els puntets amb retolador. Poden canviar de colors quan vulguin, deixeu lliure la seua creativitat.
MATEMÀTIQUES: Realitzar 3 sumes i 3 restes. El resultat de cada suma no ha de ser superior a 10. Les restes han de ser amb números menors de 10. Per exemple: 9-2=
EXPERIMENTS:
Material: 2 llesques de pa de molde, 2 bosses hermètiques, retolador, aigua i sabó.
Desenvolupament: agarrar una llesca de pa amb les mans netes i posar-ho en una bossa hermètica. Embrutar-se les mans i agafar un altre tros de pa i posar-ho en una altra bossa hermètica. Esperar i veure què ha passat. Explicar la importància de rentar-se les mans.
Link: Experiment mans brutes, mans netes: