GUIA PRÀCTICA DE MATRICULACIÓ 2024-2025

Pàgina web de la Conselleria: https://ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado/

• QUIN SERÀ EL CALENDARI D’ADMISSIÓ I MATRICULACIÓ?

Tota la informació la poden consultar en la RESOLUCIÓ de 25 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual s’establix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d’Educació Especial, per al curs 2024-2025.

ÉS IMPORTANT que estiguen atents a les dates següents, sobretot a les reclamacions als llistats provisionals o definitius, ja que hi ha pocs dies per a presentar les seues al·legacions.

• Procés d’admissió de l’alumnat
  • Presentació telemàtica de sol·licituds d’admissió: des de les 09:00h. del 30 de maig fins a les 23:59h del 6 de juny.
  • Baremació dels diversos apartats de la sol·licitud en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 7 al 17 de juny.
  • Comprovació de duplicitats per part de la Inspecció d’Educació: del 7 al 17 de juny.
  • Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 1 de juliol.
  • Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: des de la publicació del resultat provisional fins a les 23:59h del 3 de juliol.
  • Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 15 de juliol.
  • Recollida dels sobres de documentació per a la matrícula: 15, 16 i 17 de juliol en Consergeria.
  • Matrícula

Termini de formalització de la matrícula telemàtica: del 15 al 19 de juliol. Totes les famílies ha de realitzar la matrícula de manera telemàtica però no han d’aportar cap document. Ho presentaran en el sobre al costat de la documentació d’admissió els dies 18, 19 i 20 de juliol.

Si no tenen mitjans per a la matrícula telemàtica, podran acudir al centre els dies 15, 16 i 17 de juliol, amb cita prèvia, on els facilitarem els mitjans necessaris.

• On es consulten les vacants?

La publicació de les vacants disponibles en cada centre es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació (http://ceice.gva.es/es/web/admision-alumnado/centres-educatius).

Si es generen vacants per renúncia o altres causes justificades degudament, al llarg del procés d’admissió (fins al 30 de setembre), s’ha de seguir l’orde de la llista corresponent a «Relació definitiva d’alumnat admés en un altre centre».

• Qui fa la tramitació electrònica de la matriculació?

Les persones interessades han d’accedir en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d’admissió, segons l’ensenyament que corresponga (www.telematricula.es).

Han de fer la matrícula el pare, la mare o el tutor/a legal de l’alumne o alumna per a el/la com se sol·licita plaça escolar.

• I si alguna persona sol·licitant no té possibilitat d’accés a mitjans electrònics?

Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics, hauran d’acudir al centre on està admés els dies 15, 16 i 17 de juliol (amb cita prèvia) perquè s’habilitarà un punt d’atenció als usuaris.

Han de sol·licitar cita prèvia. Ho poden fer:

• Passant per Consergeria.
  • Trucant al telèfon del col·legi: 965937135.
  • Per correu electrònic: 03008356@edu.gva.es
  • És el mateix l’admissió que la matriculació?

NO, el procés d’admissió és el de sol·licitar, per orde de preferència, fins a 20 centres, en primer lloc el Centre Escolar que es desitja, dins del termini i dates establides, fins a la publicació del llistat definitiu d’admesos en cada centre.

El procés de matriculació serà de manera telemàtica en la mateixa pàgina de l’admissió. S’haurà d’acudir al centre per a formalitzar-la.