NORMES DE FUNCIONAMENT DEL MENJADOR ESCOLAR 2023/2024

En horari de menjador l’alumnat serà atés per l’Equip Pedagògic del Menjador, format per: la Direcció del Centre, Na Carmen I. Pastor Bevià; l’Encarregada del Menjador, Na Silvia Sala Ripoll i els educadors i educadores del menjador contractats per l’empresa prestadora del servei (tant en subministraments com en personal), GLOBAL PLAN S.L.U., CATERING 45.

HORARI D’ATENCIÓ AL PÚBLIC

Qualsevol consulta o suggeriment és convenient comunicar-la a l’Encarregada del Menjador o a la Direcció, cridant al nombre de telèfon 965937137 o a través del correu electrònic del Centre 03008356@edu.gva.es o de l’Encarregada del Menjador s.salaripoll@edu.gva.es.

HORARI DE MENJARS ESTABLIT

El servei de menjador s’organitzarà en un únic torn:

Per als mesos de setembre i juny: L’horari de menjador serà de 13.00 a 15.00 hores.

Per als mesos d’octubre a maig: L’horari de menjador serà de 14.00 a 17.00 hores.

HORARI ESTABLIT PER A LA RECOLLIDA DE L’ALUMNAT

En setembre i juny hi haurà un únic torn d’eixida (amb un marge de 15 minuts per a les families)

De les 14.45 a les 15.00 hores

D’octubre a maig comptarem amb torns d’eixida (també amb un marge de temps)

De 15.15 a 15.30 hores

De 16.45 a 17.00 hores

La recollida de l’alumnat es realitzarà per la mateixa porta que tenen assignada per a la seua entrada.

NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT DEL MENJADOR

a) El pagament de mensualitats es realitzarà mitjançant domiciliació bancari, per tant, és important facilitar qualsevol tipus de modificació que es produïsca durant el curs en aquest compte bancari. Es domiciliaran els rebuts dels comensals assidus i fixos discontinus, els comensals eventuals adquiriran “bons de menjador”.

b) En el Centre, cada dia, de 9 a 9.30h. es passa llista i, per tant, es confirma el nombre de comensals per a eixe dia concret. En el cas de comensals assidus i fixos discontinus que no vagen a quedar-se a dinar un dia concret, és important que ens avisen de l’absència en l’agenda escolar (en Infantil, mitjançant una nota escrita que es lliurarà a la tutora, amb la data i el nom del xiquet o xiqueta), per a preparar el nombre de menús correcte.

En la següent taula s’especifiquen els dies lectius i el rebut mensual corresponent:

DIES LECTIUS PREU MENÚ/DIA MENSUALITAT   DIES LECTIUS PREU MENÚ/DIA MENSUALITAT
SETEMBRE 15 4,25 € 63,75 € FEBRER 21 4,25 € 89,25 €
OCTUBRE 20 4,25 € 85 € MARÇ 18 4,25 € 76,50 €
NOVEMBRE 21 4,25 € 89,25 € ABRIL 12 4,25 € 51 €
DESEMBRE 14 4,25 € 59,50 € MAIG 22 4,25 € 93,50 €
GENER 18 4,25 € 76,50 € JUNY 15 4,25 € 63,75 €

c) Aquell alumnat que desitge fer ús del servei de menjador de manera eventual, haurà d’adquirir BONS de 3 o 6 menús (veure circular “Bons del menjador escolar); aquests bons no podran utilitzar-se exclusivament per als dies de menú especial.

d) Tot l’alumnat que no estiga al dia en pagaments, serà avisat perquè abone (mitjançant pagament efectiu o transferència) la quantitat pendent en el termini de quinze dies; en cas contrari, podrà causar baixa en el servei.

e) Sempre que hi haja devolució de rebuts, aquests es faran efectius mitjançant transferència bancària.

f) Quan les faltes d’assistència al servei de menjador estiguen degudament justificades, es procedirà a la devolució de l’import del menú, després de la recepció (dins del mes en què ha tingut lloc l’absència) del justificant pertinent. En cap cas es descomptarà el menú quan el xiquet o xiqueta haja anat al Centre i s’haja hagut d’absentar eixe mateix dia per malaltia.

g) Els familiars de l’alumnat no poden entrar al menjador en horari de dinar. Si desitgen alguna cosa, hauran de posar-se en contacte amb l’Encarregada del Menjador o amb la Direcció del Centre.

h) Si desitgen fer alguna consulta o reclamació sobre el funcionament del menjador no hauran de dirigir-se als educadors o educadores. Aquestes consultes han de dirigir-se directament a l’Encarregada del Menjador o a la Direcció del Centre.

i) En cas d’haver de preparar dietes, es comunicarà a primera hora del matí a l’Encarregada de Menjador a través de l’agenda escolar (en Infantil, mitjançant una nota escrita que es lliurarà a la tutora, amb la data i el nom de l’alumne o alumna).

j) Els casos d’al·lèrgia a determinats aliments o dietes especials hauran d’estar prescrites per un metge i acompanyades del certificat corresponent.

k) L’administració de medicaments a l’alumnat usuari del servei de Menjadores realitzarà seguint la normativa vigent. Seran els pares o tutors legals els que accediran al Centre, prèvia autorització de l’Encarregada del Menjador, per a l’administració del tractament mèdic.

l) Aquell alumnat dels últims cursos que després del menjador haja de tornar sol a casa, haurà de portar una autorització dels seus tutors legals que ho confirme.

m) Per a Educació Primària: totes les notificacions d’absències, malalties, dietes blanes, etc., s’escriuran en l’agenda del comensal en el dia concret en què succeeixen o han de dur-se a terme, mai es donarà aquesta informació en ‘paperets o notes soltes’.

Per a Educació Infantil: totes les notificacions d’absències, malalties, dietes blanes, etc., es lliuraran per escrit a la tutora (en el paper ha de constar la data i el nom de l’alumne o alumna).

n) Atés que el servei de menjadorno és obligatori, aquell alumnat el comportament del qual no siga l’adequat, podrà ser privat d’aquest servei.

o) Per a donar-se de baixa voluntària del servei de Menjador serà necessari fer-lo per escrit a la persona Encarregada del Menjador, amb una setmana d’antelació. Sempre abans que es genere la remesa de rebuts del mes següent.

p) L’alumnat d’Ed. Infantil haurà de portar una muda completa, ficada en una bossa, amb totes les peces (inclosa la bossa) marcades amb el nom del comensal. Aquesta muda serà reemplaçada per peces d’hivern/estiu, segons la temporada. Totes aquelles peces que no vagen marcades, en cas d’extraviar-se, ens resultarà impossible saber a quina alumna o alumne pertanyen.

L’aumnat d’Infantil 3 anys dormirà la migdiada, pel que també ha de portar un llençol grandària bressol (QUE NO SIGA CANTONERA, ja que hem comprovat que no s’esvaren i no agafen bé) per a posar sobre l’hamaqueta i, el que ho desitge, un coixí. Una vegada arribe el fred, hauran de portar una manteta per a tapar-los quan dormen la migdiada després del dinar. Tot això, amb el nom del xiquet o xiqueta.

q) A l’alumnat d’Ed. Infantil se l’informarà per escrit quan el seu fill o filla no haja menjat bé (o no haja pres determinat aliment, o menjat menys de l’habitual…) o qualsevol incidència que es considere rellevant.

r) Quan l’alumnat, tant d’Ed. Infantil com d’Ed. Primària, participe en una excursió llarga (un dia sencer fora del col·legi), el menjador proporcionarà un pícnic als comensals de menjador d’eixe dia; el seu contingut serà el següent: dos entrepans (un calent i un altre de companatge) -el pa serà del dia-, un suc, una botella d’aigua i una peça de fruita.

Els objectius del Servei de Menjador Escolar són, entre altres, educar a l’alumnat en hàbits d’alimentació i higiene saludables, aprenent, a poc a poc, a menjar tot tipus d’aliments.

L’Equip de Menjador