INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES DECRET 4 DE MAIG AVALUACIÓ I INICI DE CURS 20/21

INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES

Com es desenvoluparà el 3r trimestre del curs 2019-2020 i l’inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, d’acord a la normativa establerta en la «Resolució de 4 de Maig de Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació professional, per la qual s’estableixen el marc i les directrius d’actuació que cal desenvolupar durant el tercer trimestre del curs 2019/2020»

Mantenir la durada del curs escolar.

El curs no s’estendrà més enllà del mes de juny.

Adaptar l’activitat lectiva a les circumstàncies.

Les activitats lectives durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 combinaran de manera integrada activitats a distància i presencials que puguen dur-se a terme, segons evolucione la situació sanitària.

Flexibilitzar el currículum i les programacions didàctiques.

Les activitats d’aquest 3r trimestre se centraran en reforçar i consolidar els aprenentatges realitzats en els dos primers trimestres del curs, fomentant rutines de treball, mantenint l’hàbit d’estudi, establint horaris i ajudant les famílies. A més s’ampliarà en aquells continguts que són absolutament necessaris per al nivell que estan cursant.

Adaptar l’avaluació i promoció.

– L’avaluació serà contínua. El seu caràcter diagnòstic i formatiu permetrà valorar els avanços realitzats i els endarreriments que hagen pogut produir-se a fi de planificar millor el proper curs.

– La promoció de curs serà la norma general en totes les etapes.

• La repetició de curs serà una mesura molt excepcional.

• El principi general: cap l’alumn@ podrà veure’s perjudicat per les dificultats derivades del canvi de metodologia a distancia del tercer trimestre, i no podrà veure minorats els resultats obtinguts en les avaluacions dels trimestres anteriors.

-L’avaluació de l’alumnat amb NESE serà tanmateix contínua, global, participativa i orientadora.

Preparar el pròxim curs 2020-2021.

• La Conselleria d’Educació organitzarà un Pla específic de recuperació i adaptació del currículum i de les activitats educatives per al pròxim curs, a fi de permetre l’avanç de tot l’alumnat i especialment del que ha tingut més dificultats.

• Aquest pla contemplarà mesures excepcionals d’organització del currículum en els diferents nivells i etapes educatives, característiques dels plans de reforç que han de realitzar els centres educatius, i organització d’activitats extraescolars que combinen activitats de reforç amb activitats lúdiques, que poden estar promogudes per altres administracions, organitzacions i entitats d’iniciativa social, comptant amb el concurs del voluntariat i en contacte amb els centres educatius i el seu professorat.

Directrius comunes a les distintes etapes o ensenyaments.

Horari general del centre.

Tots els centres mantindran en el curs 2020-2021 el mateix horari i jornada escolar que tenien autoritzat per al curs 2019-2020.

Llibres de text i altres materials curriculars.

Els centres educatius mantindran per al curs escolar 2020-2021 els llibres de text i la resta de materials curriculars adoptats durant el curs 2019-2020. Aquesta mesura no afecta al Programa de reutilització ni a les normes d’utilització i conservació aprovades pels centres.

Lliurament d’informació als representants legals de l’alumnat.

Mentre continue vigent el tancament dels centres educatius, les entrevistes amb les famílies i els actes de lliurament d’informació, es realitzaran de forma que quede assegurada la recepció de la informació pels representants legals de l’alumnat.

Directrius especifiques per etapes o ensenyaments.

I. Educació Infantil

L’avaluació a Educació Infantil té una evident funció formativa, sense caràcter de promoció, ni de qualificació de l’alumnat i tindrà en compte els seus processos de desenvolupament.

Es reforçaran especialment les mesures de coordinació d’Educació Infantil, i el primer curs d’Educació Primària per al proper curs.

II. Educació Primària

Característiques generals de l’avaluació.

• Les activitats d’avaluació del tercer trimestre tindran caràcter diagnòstic i formatiu.

• S’utilitzaran instruments d’avaluació dirigits a valorar el treball realitzat per l’alumnat, el seu interès en la realització de les tasques i activitats proposades i l’actitud mostrada en el seguiment de l’activitat desenvolupada. Es tindrà especial consideració a les dificultats de caràcter tecnològic i d’accessibilitat, social o personal que hagen concorregut en cadascun dels alumnes.

• L’avaluació del professorat podrà completar-se amb la participació de l’alumnat a través de la valoració del seu propi treball (autoavaluació).

Avaluació final i qualificació.

L’avaluació final del curs 2019/2020 es conformarà amb els resultats de la primera i segona avaluació, i, en el seu cas, amb la millora de la tercera avaluació.

Els equips docents tindran en compte en l’avaluació final i en la determinació de les qualificacions de l’alumnat els següents aspectes:

• Avaluacions realitzades fins a la interrupció de les activitats presencials. Es tindran en compte les qualificacions obtingudes en la primera i segona avaluació, així com les informacions de caràcter qualitatiu acumulades sobre l’alumnat dins del procés d’avaluació contínua.

• Actitud, interès i esforç de l’alumnat al llarg del període de treball a distància, considerant les dificultats de caràcter tecnològic i d’accessibilitat, social o personal que haja pogut tenir per al desenvolupament de l’activitat d’aprenentatge, així com l’actitud cap a la continuïtat del seu procés formatiu.

Informe individual valoratiu de l’alumnat.

-El professorat emetrà un informe individual valoratiu del treball realitzat per l’alumnat en el curs.

• L’informe valoratiu serà signat pel tutor o tutora i es garantirà la seua recepció per les famílies.