INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES
Com es desenvoluparà el 3r trimestre del curs 2019-2020 i l’inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, d’acord a la normativa establerta en la «Resolució de 4 de Maig de Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació professional, per la qual s’estableixen el marc i les directrius d’actuació que cal desenvolupar durant el tercer trimestre del curs 2019/2020»
Mantenir la durada del curs escolar.
El curs no s’estendrà més enllà del mes de juny.
Adaptar l’activitat lectiva a les circumstàncies.
Les activitats lectives durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 combinaran de manera integrada activitats a distància i presencials que puguen dur-se a terme, segons evolucione la situació sanitària.
Flexibilitzar el currículum i les programacions didàctiques.
Les activitats d’aquest 3r trimestre se centraran en reforçar i consolidar els aprenentatges realitzats en els dos primers trimestres del curs, fomentant rutines de treball, mantenint l’hàbit d’estudi, establint horaris i ajudant les famílies. A més s’ampliarà en aquells continguts que són absolutament necessaris per al nivell que estan cursant.
Adaptar l’avaluació i promoció.
– L’avaluació serà contínua. El seu caràcter diagnòstic i formatiu permetrà valorar els avanços realitzats i els endarreriments que hagen pogut produir-se a fi de planificar millor el proper curs.
– La promoció de curs serà la norma general en totes les etapes.
-
La repetició de curs serà una mesura molt excepcional.
-
El principi general: cap l’alumn@ podrà veure’s perjudicat per les dificultats derivades del canvi de metodologia a distancia del tercer trimestre, i no podrà veure minorats els resultats obtinguts en les avaluacions dels trimestres anteriors.
-L’avaluació de l’alumnat amb NESE serà tanmateix contínua, global, participativa i orientadora.
Preparar el pròxim curs 2020-2021.
-
La Conselleria d’Educació organitzarà un Pla específic de recuperació i adaptació del currículum i de les activitats educatives per al pròxim curs, a fi de permetre l’avanç de tot l’alumnat i especialment del que ha tingut més dificultats.
-
Aquest pla contemplarà mesures excepcionals d’organització del currículum en els diferents nivells i etapes educatives, característiques dels plans de reforç que han de realitzar els centres educatius, i organització d’activitats extraescolars que combinen activitats de reforç amb activitats lúdiques, que poden estar promogudes per altres administracions, organitzacions i entitats d’iniciativa social, comptant amb el concurs del voluntariat i en contacte amb els centres educatius i el seu professorat.
Directrius comunes a les distintes etapes o ensenyaments.
Horari general del centre.
Tots els centres mantindran en el curs 2020-2021 el mateix horari i jornada escolar que tenien autoritzat per al curs 2019-2020.
Llibres de text i altres materials curriculars.
Els centres educatius mantindran per al curs escolar 2020-2021 els llibres de text i la resta de materials curriculars adoptats durant el curs 2019-2020. Aquesta mesura no afecta al Programa de reutilització ni a les normes d’utilització i conservació aprovades pels centres.
Lliurament d’informació als representants legals de l’alumnat.
Mentre continue vigent el tancament dels centres educatius, les entrevistes amb les famílies i els actes de lliurament d’informació, es realitzaran de forma que quede assegurada la recepció de la informació pels representants legals de l’alumnat.
Directrius especifiques per etapes o ensenyaments.
I. Educació Infantil
L’avaluació a Educació Infantil té una evident funció formativa, sense caràcter de promoció, ni de qualificació de l’alumnat i tindrà en compte els seus processos de desenvolupament.
Es reforçaran especialment les mesures de coordinació d’Educació Infantil, i el primer curs d’Educació Primària per al proper curs.
II. Educació Primària
Característiques generals de l’avaluació.
-
Les activitats d’avaluació del tercer trimestre tindran caràcter diagnòstic i formatiu.
-
S’utilitzaran instruments d’avaluació dirigits a valorar el treball realitzat per l’alumnat, el seu interès en la realització de les tasques i activitats proposades i l’actitud mostrada en el seguiment de l’activitat desenvolupada. Es tindrà especial consideració a les dificultats de caràcter tecnològic i d’accessibilitat, social o personal que hagen concorregut en cadascun dels alumnes.
-
L’avaluació del professorat podrà completar-se amb la participació de l’alumnat a través de la valoració del seu propi treball (autoavaluació).
Avaluació final i qualificació.
L’avaluació final del curs 2019/2020 es conformarà amb els resultats de la primera i segona avaluació, i, en el seu cas, amb la millora de la tercera avaluació.
Els equips docents tindran en compte en l’avaluació final i en la determinació de les qualificacions de l’alumnat els següents aspectes:
-
Avaluacions realitzades fins a la interrupció de les activitats presencials. Es tindran en compte les qualificacions obtingudes en la primera i segona avaluació, així com les informacions de caràcter qualitatiu acumulades sobre l’alumnat dins del procés d’avaluació contínua.
-
Actitud, interès i esforç de l’alumnat al llarg del període de treball a distància, considerant les dificultats de caràcter tecnològic i d’accessibilitat, social o personal que haja pogut tenir per al desenvolupament de l’activitat d’aprenentatge, així com l’actitud cap a la continuïtat del seu procés formatiu.
Informe individual valoratiu de l’alumnat.
-El professorat emetrà un informe individual valoratiu del treball realitzat per l’alumnat en el curs.
-
L’informe valoratiu serà signat pel tutor o tutora i es garantirà la seua recepció per les famílies.