Música_1r de Primària_Del 05/05 al 17/05

Hola a tots i a totes,

Estes dues setmanes aprendrem a cantar la cançó “A Poc A Poc i Depressa” de Dàmaris Gelabert. Coneixerem dos instruments més que ixen en el conte de Pere i el llop, i fareu les seues targetes. I per últim, per a relaxar-vos en família vos deixe un vídeo-cançó que vos agrada molt.

Activitat 1_A Poc A Poc i Depressa

Vos deixe la lletra de la cançó i un vídeo per escoltar la música, cantar i ballar amb ella. En primer lloc podem escoltar bé la part de la cançó que treballarem. I en segon lloc, llegir la lletra. Per últim, cantar i interpretar-la (moure’ns a ritme lent i ràpid). Vos recomane aprendre la cançó a poc a poc, per exemple, la podem aprendre en dues vegades, cada vegada tres estrofes.

A Poc A Poc i Depressa_Lletra

Si vaig a poc a poc

A poc a poc, a poc a poc,

Si vaig a poc a poc

M’agrada la cançó.

Però si jo vaig corrent,

Corrent corrent, corrent corrent,

Però si jo vaig corrent

M’agrada així també.

I si tu vas corrent,

Corrent corrent, corrent corrent,

I si tu vas corrent

T’agrada molt també.

La tortugueta va

A poc a poc, camí del mar.

La tortugueta va,

Qui sap si arribarà.

I una gasela va

Corrent corrent, casi volant,

I una gasela va,

Segur que arriba abans.

Tots anem corrent corrent,

Corrent corrent, casi volant,

Tots anem corrent corrent,

I arribarem abans.

Activitat 2_La trompa i el clarinet

A continuació vos presente dos instruments de la família del vent, perquè els dos sonen quan bufem. Escolteu i observeu.

La trompa

Si no  pots veure el vídeo, fes clic ací

El clarinet

Activitat 3_Dibuixa les targetes

Ara que ja heu escoltat els dos instruments ens toca dibuixar-los, ànim que ja tenim quasi el joc complet!

RECORDA: les targetes es dibuixen individualment (com si foren les cartes d’una baralla), i millor si tenen la mateixa mesura.

Targeta 1: trompa

Targeta 2: llop

Targeta 3: clarinet

Targeta 4: gat

Activitat 4_Massatge amb la família

A continuació vos deixe una proposta que podeu realitzar en qualsevol moment que vos vinga de gust. Es tracta de fer un massatge, es pot fer en parella o en cadena.

Si no pots veure el vídeo, fes clic ací

Estes setmanes no cal que m’envieu res, quan tinguem el joc sencer ja demanaré una imatge.

Espere que estigueu molt bé. Vos envie una forta abraçada a tots i a totes, vos trobe a faltar.

Gaudiu de la música!

Mestra d’Educació Musical