Noves Tecnologies

AULA D’INFORMÀTICA/PORTÀTILS

L’aula informàtica de l’escola Censal està formada per una xarxa de 16 ordinadors connectats a un ordinador-servidor que controla la xarxa. La xarxa utilitza el sistema operatiu anomenat Lliurex que és del tipus software lliure. Disposa de connexió a internet i sistema de projecció. També es disposa d’un carro amb 25 ordinadors portàtils que es pot portara qualsevol aula i poder treballar amb aquest recurs. Aquests ordinadors porten incorporats el programari Lliurex i el Microsoft, cosa que permet treballar amb la identitat digital creada per la Conselleria d’Educació.

L’alumnat de l’escola assisteix a l’aula informàtica una sessió per setmana en grups d’un màxim de tretze alumnes. Allí treballen diversos programes sempre en relació amb l’aprenentatge que estan duent a terme en el seu dia a dia per dotar-lo de significativitat. Utilitzen internet per a la recerca d’informació per als treballs en grup cooperatiu i per als projectes.

NOVES TECNOLOGIES

A l’Escola Censal donem importància a l’aprenentatge de l’ús de les noves tecnologies. Per això a banda de l’aula d’informàtica i del carro amb els ordinadors portàtils disposem d’una dotació de 24 tauletes iPAD repartides per les aules del centre per poder servir de suport per a l’aprenentatge.

També fem servir, sobretot en l’etapa de Primària, l’eina digital Aules creada per la Generalitat Valenciana que permet un entorn d’aprenentatge digital basat en la plataforma Moodlehttps://portal.edu.gva.es/aules/

És la nostra intenció continuar treballant amb les noves tecnologies, de manera que el nostre alumnat assolisca adequadament la competència digital que cada vegada és més rellevant en l’entorn acadèmic, social i laboral.