Hort escolar

HORT ESCOLAR

Un tret d’identitat de la nostra escola és la conscienciació i el respecte del nostre alumnat per allò que representa una defensa del medi. Des de fa més de 25 anys es duu a terme aquesta activitat, però en els darrers dos cursos hem decidit impulsar aquesta iniciativa. Per això hem presentat un PIIE (Projecte d’Investigació i Innovació Educativa) a la Conselleria d’Educació i ens l’han concedit. Això ens ha permés dotar aquesta iniciativa d’un important impuls econòmic que acompanye l’acció educativa.

Ara disposem de dos espais diferenciats d’hort, un a Infantil i un altre a Primària. L’alumnat d’infantil 4 anys, infantil 5 anys, 1r i 2n de primària realitza de forma sistemàtica tasques a l’hort amb l’ajuda d’una persona externa que ens ajuda a dinamitzar aquest espai (Jose Campo). En aquesta activitat duen a terme, entre d’altres, les següents tasques:

– Plantar i trasplantar hortalisses i altres plantes.

– Regar i adobar.

– Arrancar herbes.

– Collir els fruits. Quan és temporada la collita es repartida entre l’alumnat per portar-la a casa, la qual cosa es fa molta il·lusió.

-Parlar sobre els aliments sans i els que no ho són, els naturals i els elaborats, quins elements té una dieta sana

– Altres activitats que estan relacionades amb l’hort escolar.

A banda de l’activitat sistemàtica de l’hort que fan els cursos esmentats, l’hort és un recurs per a l’aprenentatge per a totes les classes de l’escola de tot allò que té a veure amb el món natural. Per tant, qualsevol projecte relacionat amb aquest aspecte utilitza l’hort com una eina educativa.