LLIURES I CRÍTICS

Dins dels objectius del PIIE que estem desenvolupant al col·legi ens hem posat com a meta fomentar el pensament crític, l’ètica, l’educació en valors i la prevenció del ciberassetjament.

És per això que posarem en marxa activitats concretes per a tota la comunitat educativa.

Esta setmana hem treballat amb l’alumnat de 4t, 5é i 6é de primària les «fake news» o notícies falses i el problema de la difusió de faules, tant a les xarxes com al col·legi.

Hem facilitat informació sobre com detectar-les, trucs per a distingir-les i com fer cerques eficients en els cercadors d’internet.

Hem posat en marxa un joc o concurs on per equips havien de decidir si les notícies que es presentaven eren vertaderes o falses, primer sense suport d’internet i després amb ell.

Al final han pogut compartir els resultats i aprendre de les situacions que s’han anat trobant els diferents equips, i, amb el suport d’Estefanía de Compuplay, han pogut ampliar els seus recursos per a poder enfrontar-se a l’arribada d’informació a través d’internet de manera sana i crítica.

Vols utilitzar aquest recurs a la teua casa o aula?

Ara pots descarregar-te la guia sobre «fake news» i les notícies que hem creat.

Edat: de 9 a 12 anys
Materials: La guia, unes les fulles de notícies per grup, llapis, una tauleta o ordinador amb connexió a internet per grup.
Duració en grup: una sessió d'entre 120 i 150 minuts

1r-Fem grups d'entre 3 i 5 alumnes/as.
2n- Presentem l'activitat parlant sobre les "*fake *news" i les faules i deixant que l'alumnat expose exemples que conega i si han sigut mates d'estos. 
3r-Presentem la guia i deixem que la lligen enlaire.
4t-Els expliquem com farem el "concurs": tenen les dos fulles de notícies boca avall en la taula. Quan es diga ja li donen la volta, les lligen junts una a una i marquen en les caselles que hi ha si són verdaderes o falses. Tenen 12 minuts per a això. 
5é-Es posen en comú els resultats de tots els grups en la pissarra.
5é-Ara els facilitem la tauleta o ordinador i tenen 15 minuts per a buscar informació sobre la notícies i tornar a marcar si són verdaderes o falses en les caselles. 
6é-En acabar anirem comprovant resultats i compartint els motius pel que han mantingut la resposta original o l'han canviada. 

És important recordar que amb esta activitat i sobretot en compartir els aprenentatges que hem obtingut guanyem tots/as!

En acabar podem animar a l'alumnat a portar i exposar en l'assemblea o l'aula les "*fake *news" amb les quals es vaja trobant i a fer el joc a casa amb els familiars, esta vegada sabent els resultats i compartint l'experiència. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies