Ens acostem al pensament computacional

Les activitats programades dins del Projecte d’Innovació i Investigació Educativa han donat inici amb l’alumnat de 4t 5é i 61 del col·legi.

Este passat dimecres han tingut una xerrada-taller sobre el pensament i el llenguatge computacional que té com a objectiu que coneguen els mecanismes amb els quals els humans resolen els problemes que se’ns presenten usant tecnologia o no.

Estefanía Ventura, mare del centre i professional del màrqueting i l’educació i creadora de COMPUPLAY, els va brindar una xerrada en la qual van aprendre que el pensament computacional és un procés mental que tenim tots els humans (i alguns animals) i que hem desenvolupat un llenguatge universal per a donar ordenes a les màquines: el llenguatge computacional.

Van poder veure exemples de les habilitats que hem de desenvolupar per a poder arribar a solucions en el nostre dia a dia de manera eficaç, com és la descomposició, el reconeixement de patrons, els algorismes i l’abstracció.

Els avancem la programació d’activitats que el PIIE implementarà durant el curs escolar.

A més, connectarem amb un altre pare del centre, Pedro, que els va comptar la seua experiència laboral com a Enginyer informàtic per a una empresa internacional i l’ús que li dona a les habilitats que hem comentat abans i al llenguatge computacional. Van poder veure de primera mà com podem ser no sols consumidors de tecnologia, sino també ser creadors.