Club de lectura pedagògica: art a l’escola infantil

Amb aquesta formació es pretén que els professionals de l'educació promoguen l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil, afavorisquen la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa i aporten recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.

CONTINGUTS

  • Coneixement de la Biblioteca del CEFIRE.
  • Foment de la lectura pedagògica.
  • Lectura del llibre: "Arte en la escuela infantil" de l'autora Mari Carmen Díez Navarro.
  • Introducció de l'art a l'aula mitjançant la tertúlia pedagògica.
  • Adquisició d'eines per a elaborar un projecte d'art en Educació Infantil.

DIRIGIT A

  • Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
  • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu en Educació infantil en els centres indicats en l'apartat anterior.
  • Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de l'especialitat d'Educació Infantil de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.

OBSERVACIONS

Per a aquesta acció formativa és necessari disposar i llegir aquest llibre:

  • Díez, MC. (2016 ó 2018). Arte en la escuela infantil. Editorial Graó.

El curs consta de 3 sessions síncrones en línia mitjançant la plataforma de Microsoft TEAMS els següents dies:

  • 09/05/2024 de 17.30-19:30h
  • 16/05/2024 de 17.30-19:30h
  • 30/05/2024 de 17.30-19:00h

La resta de la formació es realitzarà mitjançant la plataforma AULES, on es compartiran els recursos i tasques corresponents.