Més enllà de les matemàtiques: la matemàtica manipulativa en Educació Infantil

Amb aquesta formació es pretén que els professionals de l'educació promoguen l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil, afavorisquen la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa i aporten recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.

CONTINGUTS

  • Aprenentatge globalitzat.
  • Matemàtiques en context.
  • Descobriment, construcció, comunicació i reflexió dels conceptes matemàtics.
  • Materials versus recursos.
  • Converses matemàtiques.
  • Currículum i concreció curricular en l'aula d'Infantil.
  • Disseny i planificació de la reflexió-acció educativa.

DIRIGIT A

  • Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
  • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu en Educació infantil en els centres indicats en l'apartat anterior.
  • Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de l'especialitat d'Educació Infantil de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.

OBSERVACIONS

La formació es realitzarà mitjançant la plataforma AULES, on es compartiran els recursos i tasques corresponents.