L’alumnat de 2 anys: primers moments, primeres emocions, primeres satisfaccions

Amb aquesta formació es pretén que les professionals de l'educació que treballen a l'aula de 2 anys adquirisquen els coneixements teòrics, pedagògics, metodològics i didàctics per a treballar amb l'alumnat d'Educació Infantil a partir dels dos anys.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

• Conéixer les característiques de l'alumnat de 2 anys i de les implicacions educatives del treball en aquesta edat.
  • Proporcionar recursos organitzatius i metodològics per a l'aula de 2 anys.
  • Establir pautes emocionals per a crear un clima d'aula afectiu estable i segur per a l'alumne.
  • Compartir experiències destacades en aquest nivell educatiu.
CONTINGUTS
  • Característiques i necessitats dels infants de 2 anys
  • Higiene. Alimentació. Benestar físic i emocional dels infants
  • El joc i el  moviment com a motor d'aprenentatge i de relació amb el món
  • Desenvolupament del llenguatge
  • Utilització dels recursos del centre per a organitzar i dissenyar contextos d'aprenentatge
  • Programació, avaluació i referents legals
CONDICIONS

S'acceptarà al personal docent en actiu atenent al següent barem:

1. Professorat funcionari d'Educació Infantil de la GVA adscrit a l'aula de 2 anys en Centres Públics d'Educació Infantil i Primària amb aules de 2 anys de la GVA
  2. Personal tècnic educatiu d'Infantil que preste serveis en les aules de 2 anys en Centres Públics d'Educació Infantil i Primària amb aules de 2 anys de la GVA
  3. Resta de personal docent de l'etapa d'Educació Infantil i de l'equip directiu dels Centres Públics d'Educació Infantil i Primària amb aules de 2 anys de la GVA.

Aquesta formació està dirigida exclusivament a personal docent no universitari de carrera i personal tècnic educatiu que estiguen en actiu en Centres Públics d'Infantil i Primària de la Comunitat Valenciana depenents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Els professionals que no complisquen els requisits seran exclosos.

* Les persones dels cas 2 han d'acreditar la seua situació amb un FAIG CONSTAR de la direcció del centre on s'indique:

• Nom, cognoms i DNI de la persona que emet el certificat i càrrec que ocupa.
  • Nom, cognoms i DNI de les persones que participen.
  • Data d'emissió.

Aquest document només cal que s'envie una vegada per curs escolar i, en cas que no l'hages enviat el curs 2023-24, es farà durant el termini d'inscripció al correu 46402890.secretaria@edu.gva.es amb el nom de la formació com assumpte.

La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.

Seran excloses totes aquelles persones que presenten activitats formatives addicionals solapades en el temps quan el còmput d'hores supera les 15 setmanals o es produeix coincidència de sessions. Tenint preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.

OBSERVACIONS

Es tracta d'un curs en línia amb tutorització a la plataforma AULES.