Amb aquesta formació es pretén que els professionals de l'educació promoguen l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil, afavorisquen la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa i aporten recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
CONTINGUTS
- Desenvolupament cerebral: principals fites del desenvolupament infantil.
- Desenvolupament i integració sensorial: sentits i sentits ocults (vestibular i propioceptiu).
- Processos de mielinització i poda sinàptica.
- Desenvolupament de les primeres emocions.
- Principals neurotransmisors i la seua relació amb les emocions.
- Programació d'aula sota la base de la LOMLOE.
- Desenvolupament d'una activitat per a l'aula integrada dins d'una situació d'aprenentatge.
DIRIGIT A
- Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
- Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu en Educació infantil en els centres indicats en l'apartat anterior.
- Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de l'especialitat d'Educació Infantil de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
OBSERVACIONS
El taller consta de 4 sessions síncrones online presencials d'OBLIGADA assistència a través de la plataforma de Microsoft Teams, des de les 17.30 fins a les 19:30h els següents dies:
- 21/05/2024
- 28/04/2024
- 04/06/2024
- 18/06/2024
La resta de la formació es realitzarà mitjançant la plataforma AULES, on es compartiran els recursos i tasques corresponents.