Jornades “Cap a un sistema integral de formació professional”
Les Jornades “Cap a un sistema integral de formació professional” tenen com a principal objectiu oferir una visió global de l’organització d’ensenyaments i formació professionals i de l’orientació cap al món laboral. Aquesta formació es dirigisc a Orientadors i Orientadores. Les Jornades, de tres sessions cadascuna, es desenvoluparan en les tres províncies. Ací teniu els … Read more
Estratègies per a la prevenció i detecció del suïcidi en l’àmbit educatiu
El curs té com a objectiu proporcionar al professorat la informació necessària perquè puga, en primer lloc, detectar i prevenir qualsevol tipus de conducta suïcida en la comunitat educativa. Així mateix, per a dotar-li d’estratègies per a abordar aquestes situacions. Va dirigit a orientadores i orientadors, equips directius, tutors i tutores i professorat de FPA. … Read more
Participació d’assessories a CIC I
Les assessores Ana López, Lola López, Charo Agraz i Cristóbal del Campo han participat com a ponents a les sessions del curs COEDUCA.Formació per a la Igualtat i la Convivència (I). Aquesta formació està coordinada des de fa tres cursos pel CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva en col·laboració amb els CEFIRE Territorials. S’observa que està produint un … Read more
Transformant Espais Educatius
L’Escola d’Art i Disseny Superior de València està desenvolupant amb el CEFIRE d’Educació Inclusiva i el CEFIRE de Xàtiva el projecte d’investigació i innovació Reformulant espais d’aprenentatge. Aquest projecte combina el coneixement tècnic d’EASD, l’assessorament dels CEFIRE i la inciativa pedagògica dels centres educatius de Benifaió (CEIP Trullás i CEIP Santa Bàrbara). Es transformaran espais … Read more
Criteris d’implementació i estratègies d’ús dels SAAC amb suport
Aquesta formació online pretén oferir un recorregut al llarg del procés de dotar a l’alumnat d’un sistema augmentatiu/alternatiu de comunicació (SAAC). Com realitzar una avaluació que tinga en compte els entorns naturals? Com abordar l’etapa clau de la selecció del SAAC, pensant sempre en posar al centre de les decisions a la xiqueta o xiquet … Read more
Adapta, crea i ajuda: Tecnologia per a l’accessibilitat en l’àmbit educatiu
El 20 de novembre comença el curs semipresencial “Adapta, crea i ajuda: Tecnologia per a l’accessibilitat en l’àmbit educatiu” està pensat per a aquells professionals que volen: Conèixer les principals eines per a facilitar l’accés i ús de les TIC Aprendre a confeccionar materials, adaptacions i jocs amb solucions de baix cost Aprendre a descarregar, … Read more
Ciberconvivència i ús responsable d’internet
Des d’aquesta proposta formativa, es pretén sensibilitzar al professorat respecte a la importància de tindre en compte aspectes que tenen a veure amb el món virtual i amb la ciberconvivencia. Reflexionarem entorn de les possibilitats, avantatges, inconvenients i riscos associats a ella. L’ús de la tecnologia com a mitjà per a la comunicació és un … Read more
COEDUCA. Formació per a la igualtat i la convivència. CIC II
El curs té com a objectius desenvolupar i impulsar les iniciatives del Pla d’Igualtat i Convivència (PIC) a partir del diagnòstic específic del centre i proporcionar eines per desenvolupar mesures de coeducació. La formació va adreçada sobretot a les persones coordinadores d’igualtat i convivència, les que pertanyen a la comissió de convivència i l’equip directiu, … Read more
Programes d’atenció primerenca amb alumnat amb TEA. Participació de tots els agents educatius.
Aquest mes d’octubre estem aprofundint en els tres models d’atenció primerenca per alumnat amb TEA. Rocío Carrión y Teresa Díaz, Emiliano Fabris y Álvaro Bejarano, com a participants del Projecte Erasmus+ KA201 STAY-IN són les persones expertes que s’encarregaran de donar a conèixer els aspectes bàsics dels models ESDM, PACT i ImPACT, respectivament. Les professionals assistents … Read more
IX SEMINARI INTERNACIONAL DONA I SOBREDOTACIÓ: DE LA INVISIBILITAT A LA VISIBILITAT
El Seminari Internacional Dona i Sobredotació va nàixer el 1992. Aquest seminari s’ha realitzat durant 13 anys, habitualment a Madrid. Enguany, gràcies al CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva i a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, hem pogut gaudir-lo a València. Els dies 20 i 21 de setembre especialistes en la matèria s’hi van … Read more