Cerca per categories

Curs “Accessibilitat cognitiva en contextos educatius: comprenent l’entorn”

Per infoinclusiva | 20 desembre, 2019

Comprendre el món és un dret de totes les persones. Necessitem comprendre els llibres que llegim, les notícies que ens arriben, els productes que comprem i usem, la tecnologia que ens connecta, les gestions que hem de realitzar en les administracions, els drets que tenim… I això ens ho permet l’accessibilitat cognitiva. En aquest curs … Read more

Jornades “Cap a un sistema integral de formació professional”

Per infoinclusiva | 20 desembre, 2019

Les Jornades “Cap a un sistema integral de formació professional” tenen com a principal objectiu oferir una visió global de l’organització d’ensenyaments i formació professionals i de l’orientació cap al món laboral. Aquesta formació es dirigisc a Orientadors i Orientadores. Les Jornades, de tres sessions cadascuna, es desenvoluparan en les tres províncies. Ací teniu els … Read more

Estratègies per a la prevenció i detecció del suïcidi en l’àmbit educatiu

Per infoinclusiva | 16 desembre, 2019

El curs té com a objectiu proporcionar al professorat la informació necessària perquè puga, en primer lloc, detectar i prevenir qualsevol tipus de conducta suïcida en la comunitat educativa. Així mateix, per a dotar-li d’estratègies per a abordar aquestes situacions. Va dirigit a orientadores i orientadors, equips directius, tutors i tutores i professorat de FPA. … Read more

Participació d’assessories a CIC I

Per inclusivaconvivencia | 5 desembre, 2019

Les assessores Ana López, Lola López, Charo Agraz i Cristóbal del Campo han participat com a ponents a les sessions del curs COEDUCA.Formació per a la Igualtat i la Convivència (I).  Aquesta formació està coordinada des de fa tres cursos pel CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva en col·laboració amb els CEFIRE Territorials. S’observa que està produint un … Read more

Transformant Espais Educatius

Per inclusivaconvivencia | 5 desembre, 2019

L’Escola d’Art i Disseny Superior de València  està desenvolupant amb el CEFIRE d’Educació Inclusiva i el CEFIRE de Xàtiva el projecte d’investigació i innovació Reformulant espais d’aprenentatge.  Aquest projecte combina el coneixement tècnic d’EASD, l’assessorament dels CEFIRE i la inciativa pedagògica dels centres educatius de Benifaió (CEIP Trullás i CEIP Santa Bàrbara). Es transformaran espais … Read more

Criteris d’implementació i estratègies d’ús dels SAAC amb suport

Per infoinclusiva | 8 novembre, 2019

Aquesta formació online pretén oferir un recorregut al llarg del procés de dotar a l’alumnat d’un sistema augmentatiu/alternatiu de comunicació (SAAC). Com realitzar una avaluació que tinga en compte els entorns naturals? Com abordar l’etapa clau de la selecció del SAAC, pensant sempre en posar al centre de les decisions a la xiqueta o xiquet … Read more

Adapta, crea i ajuda: Tecnologia per a l’accessibilitat en l’àmbit educatiu

Per infoinclusiva | 7 novembre, 2019

El 20 de novembre comença el curs semipresencial “Adapta, crea i ajuda: Tecnologia per a l’accessibilitat en l’àmbit educatiu” està pensat per a aquells professionals que volen: Conèixer les principals eines per a facilitar l’accés i ús de les TIC Aprendre a confeccionar materials, adaptacions i jocs amb solucions de baix cost Aprendre a descarregar, … Read more

Ciberconvivència i ús responsable d’internet

Per infoinclusiva | 6 novembre, 2019

Des d’aquesta proposta formativa, es pretén sensibilitzar al professorat respecte a la importància de tindre en compte aspectes que tenen a veure amb el món virtual i amb la ciberconvivencia. Reflexionarem entorn de les possibilitats, avantatges, inconvenients i riscos associats a ella. L’ús de la tecnologia com a mitjà per a la comunicació és un … Read more

COEDUCA. Formació per a la igualtat i la convivència. CIC II

Per infoinclusiva | 5 novembre, 2019

El curs té com a objectius desenvolupar i impulsar les iniciatives del Pla d’Igualtat i Convivència (PIC) a partir del diagnòstic específic del centre i proporcionar eines per desenvolupar mesures de coeducació. La formació va adreçada sobretot a les persones coordinadores d’igualtat i convivència, les que pertanyen a la comissió de convivència i l’equip directiu, … Read more

Programes d’atenció primerenca amb alumnat amb TEA. Participació de tots els agents educatius.

Per inclusivaconvivencia | 3 octubre, 2019

Aquest mes d’octubre estem aprofundint en els tres models d’atenció primerenca per alumnat amb TEA. Rocío Carrión y Teresa Díaz, Emiliano Fabris y Álvaro Bejarano, com a participants del  Projecte Erasmus+ KA201 STAY-IN  són les persones expertes que s’encarregaran de donar a conèixer els aspectes bàsics dels models ESDM, PACT i ImPACT, respectivament. Les professionals assistents … Read more