Dia mundial de conscienciació sobre l’autisme

En 2007, l’Assemblea General de les Nacions Unides va instaurar el 2 d’abril com a Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme amb l’objectiu de posar en relleu la necessitat de contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) i promoure la seua participació en tots els àmbits de la societat com a ciutadans i ciutadanes de ple dret.

La celebració de 2024 aspira per primera vegada a oferir una visió veritablement global de l’estat de la qüestió des de la perspectiva de les pròpies persones autistes. Igual que l’any passat, l’acte comptarà amb un panell d’experts autistes de totes les professions i condicions socials, en representació de sis regions: Àfrica, Àsia i el Pacífic, Europa, Amèrica Llatina i el Carib, Amèrica del Nord i Oceania. Els ponents exposaran les seues reflexions sobre la situació en les seues respectives regions, així com la importància de la implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS ) perquè les persones autistes puguen prosperar (ONU).

Des del CEFIRE d’Educació Inclusiva, volem sumar-nos a aquesta iniciativa, recopilant informació i recursos especialment orientats a la comunitat educativa.

En aquest enllaç, podeu consultar tots els recursos sobre trastorns de l’espectre autista , disponibles en préstec, en la nostra Xarxa de Biblioteques.

Entitats implicades

Dia Mundial Autismo

Naciones Unidas World Autism Awareness Day

Autisme speaks: World Autism Month (Abril) → Creadors de la campanya Ilumínalo de azul, a Espanya, promocionada per diferents associacions. Ofereix recursos d’accés lliure, també en espanyol.

Confederación Autismo EspañaFespauEspacio Autismo

Autismo MadridAutismo AragónAETAPIAutismo CádizAutismo CórdobaAutismo GaliciaAPNABI Autismo BizkaiaFederación Autismo Castilla y León

Actes convocats

Conmemoració del Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme
1 d’Abril a les 11h, Jardins del Palau de la Música, València. Taules informatives, música en directe i molt més.

Evento virtual / Naciones Unidas: De la supervivencia a la prosperidad: Personas autistas intercambian ideas sobre su región. Martes, 2 de abril de 2024, de las 10:00 a las 13:00 horas (hora de Nueva York)

Acto Institucional por el Día Mundial de Concienciación sobre el Autismo: Miércoles, 3 de abril, de 17:00 a 18:30 horas, Congreso de los Diputados. Inscripción (Confederación Autismo España)

Activitats

Il·lumina’l de Blau