Les “sinsombrero”

LES "SINSOMBRERO"

LES "SINSOMBRERO" és un innovador projecte transmèdia realitzat a Espanya, que utilitza diferents formats i plataformes de comunicació (televisió, internet i publicacions en paper) amb l'objectiu de recuperar, divulgar i conservar el llegat artístic i intel·lectual de les dones dels anys vint i trenta al nostre país. Específicament, el projecte se centra en un grup de dones, emmarcat dins de la denominada generació del 27 i que es desvincula del prototip de dona de l'època.

Proposta didàctica per a conéixer i estudiar les dones de la generació del 27.

Els cursos als quals va dirigit són 4t d'Educació Secundària Obligatòria i 2n de Batxillerat.

En el projecte s'inclouen:

- Tres documentals per a televisió,

- Un webdoc,

- Un wikiproyecto,

- Dos llibres monogràfics,

- Un conte,

- Espais en les xarxes socials i

- Un projecte educatiu.

Es proposa l'ús d'eines didàctiques digitals en la pràctica docent, desenvolupant, d'aquesta manera, les competències clau a través de les noves alfabetitzacions.

Més informació:  https://leer.es/proyectos/las-

Font: Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura